Lees het verhaal van oud-leerling Laura Dekker

Afstandsonderwijs tijdens zeilreis

Waarschijnlijk heeft u al eerder van haar gehoord: Laura Dekker, de jongste zeilster die solo rond de wereld zeilde. De leerplichtambtenaar was het niet eens met haar zeilreis en tekende bezwaar aan. Met haar 13 jaar was Laura nog leerplichtig. Na een lang gevecht met verschillende instanties vertrok Laura op 14 jarige leeftijd vanuit Gibraltar. Op de foto is haar boot Guppy te zien. Een verlegde Jeaneau gin fizz ketch. Guppy is speciaal voor de reis aangepast. Zo zijn er bijvoorbeeld meer tanks, extra winches, zwaardere tuigage een groter balansroer et cetera aangebracht. Te veel om op te noemen. Naast het feit dat ze de jongste solo zeilster is, heeft er nog nooit in de geschiedenis een meisje zoveel mijl gezeild. Na ongeveer 66.672 kilometer, ongeveer anderhalf keer de wereld rond, woont Laura op haar trouwe boot in Nieuw Zeeland.

Tijdens haar zeilreis heeft Laura gebruik gemaakt van de Wereldschool. Ze vertelt persoonlijk wat haar ervaringen met de Wereldschool zijn.

Onderwijs tijdens mijn zeilreis

Met 13 jaar was ik op het startpunt van mijn solo zeilreis rond de wereld. Ik was er mentaal klaar voor maar er moest nog veel gebeuren voordat de reis van start kon gaan. Eén van de belangrijkste punten was mijn scholing. Want als 13 jarige kun je natuurlijk niet zomaar de middelbare school verlaten en bovendien was dat ook niet mijn plan. Het was vrij snel duidelijk dat de Wereldschool mijn beste optie zou zijn. We organiseerden een gesprek en gingen van daar verder.

Na een lange tijd op een normale school gezeten te hebben keek ik erg naar mijn laatste jaren met de Wereldschool uit. Ik had nooit veel motivatie nodig om te beginnen want per dag besteedde ik met de Wereldschool maar zo’n 2-3 uur aan school in plaats van 6-7 uur en dat was motivatie genoeg!  Ik vond het eigenlijk altijd leuk om te doen. De vakken waren super georganiseerd en ik hoefde maar zelden om uitleg te vragen.

Tijdens het zeilen lukte het vaak niet om aan mijn dagelijkse schoolwerk te voldoen en dus werkte ik vaak in de ingeplande schoolvakanties door en nam vakantie in de tijd die ik zeilde. Op deze manier lukte het om mijn schoolwerk bij te houden en daarnaast het boot onderhoud en zeilen.

Als ik nu de keuze zou hebben zou ik mijn hele schooltijd het liefst met de Wereldschool hebben gedaan.  Zoveel meer vrije tijd en het is super om op je eigen tempo verder te kunnen werken. Vakken waar ik goed in was gingen snel maar ik kon ook de tijd nemen voor vakken waar ik niet zo goed in was, zonder de hele klas op te houden.  Het grootste pluspunt was natuurlijk dat ik op mijn eigen tijden kon werken. Op deze manier had ik de gelegenheid mijn schoolwerk te leren en daarna de wereld en culturen om mij heen te ontdekken!

——————————————————————————————————————————————–

“Als ik nu de keuze zou hebben zou ik mijn hele schooltijd het liefst met de Wereldschool hebben gedaan.  Zoveel meer vrije tijd en het is super om op je eigen tempo verder te kunnen werken.”

——————————————————————————————————————————————–

Afstandsonderwijs tijdens uw zeilreis

De Wereldschool heeft veel ervaring met (wereld)reizigers. Of u nou per boot of per camper de wereld rondgaat, afstandsonderwijs via de Wereldschool is altijd mogelijk. Dit komt omdat we naast een online pakket ook een volledig fysiek pakket aanbieden. Ook op plaatsen waar geen internet is kan het volledige onderwijs via de Wereldschool gedaan worden. Het is zowel mogelijk het volledige basisonderwijs te volgen als het volledige voortgezet onderwijs op vmbo-tl, havo of vwo niveau. Op deze manier voorkomt u (taal)achterstand en kunnen uw kinderen zonder problemen instromen in het reguliere onderwijs.

Het is natuurlijk ook mogelijk een enkel vak te kiezen, bijvoorbeeld alleen het Nederlands.

Meer weten of wilt u uw situatie nader toelichten? Vul dan vrijblijvend het contactformulier in. Een werknemer van de Wereldschool zal dan z.s.m. contact met u opnemen. Klik op de onderstaande link.

Aanvraag informatie