IB-programma Wereldschool afstandsonderwijs

Ben je van plan je kind in te schrijven op een school in het buitenland waar ze het Internationaal Baccalaureaat programma (IB-programma) aanbieden? Heb je vernomen dat er geen Nederlandse docent aanwezig is en wil je dat jouw kind hierdoor geen taalachterstand oploopt? Dan is het IB Dutch Language A-programma van de Wereldschool een uitkomst voor jouw kind!

IB voor vwo 1 t/m 4

Het IB-programma is voor leerlingen in vwo 1 t/m 4 en bestaat uit 4 units. Deze zijn volgens de MYP Language & Literature Guide opgebouwd; leerlingen werken onderzoekend aan hun taalvaardigheden en leren een scala aan concepten te verkennen.

Jongen en vrouw samen leren

Pre-IB in het buitenland

Het IB-programma heeft een goede naam, maar staat ook bekend als een pittig programma. Om een kind hier goed op voor te bereiden bieden wij een voorbereidingsjaar pre-IB aan. Op deze manier went je kind aan de werkdruk en wordt de uiteindelijk overgang naar het IB-programma makkelijker.

Reviews

Ervaringen van onze leerlingen en ouders

IB-Dutch

Het IB-Dutch programma zal je kind in 2 jaar afronden. In samenwerking met LanguageOne wordt dit programma aangeboden. In dit programma ligt de focus op literatuur, waarvoor je kind 10 boeken moet lezen uit verschillende periodes, genres en stijlen. Al deze boeken en andere literatuur moeten in het Nederlands gelezen worden.

Het IB-diploma is een mooie start van een internationale carrière of studie in het buitenland. Het diploma wordt namelijk in meer dan 100 landen door universiteiten geaccepteerd.

Wat kost het IB-Dutch programma?

Denk je dat IB-Dutch goed aansluit bij de educatie van jouw kind en ben je benieuwd naar de kosten van dit pakket? Informeer naar de tarieven bij onze onderwijspartner LanguageOne.

Wanneer kan mijn kind aan het programma beginnen?

Je kind kan instromen op het moment dat VWO 4 met een voldoende resultaat is afgerond of wanneer je kind het pre-IB-programma heeft gevolgd.

Wil je meer weten over het pre-IB-programma of IB-Dutch? Wij beantwoorden graag al je vragen en geven je desgewenst vrijblijvend een advies. Je kunt contact opnemen met de contactpersoon via e-mail, of via de contactpagina van onze onderwijspartner LanguageOne.

De Wereldschool geeft in samenwerking met LanguageOne het IB-programma in het buitenland.

LangauegOne Wereldwijd thuis in het Nederlands
Meer informatie over het IB-programma? Vraag het hier aan!
IB Dutch Nederlands onderwijs in het buitenland
Meer pakketten van de Wereldschool

Voor de jongste kinderen heeft de Wereldschool het peuterpakket ontwikkeld. Het pakket is vooral bedoeld als informatiepakket en geeft je als ouder de handvatten om op een gestructureerde wijze aan de slag te gaan met de Nederlandse taal. Het is een zeer uitgebreid pakket waarmee je je kinderen voorbereidt op groep 1.

Info peuterpakket

Wij bieden het basisonderwijs aan vanaf groep 1 tot en met groep 8. We maken gebruik van officiële lesmethodes die de meeste scholen in Nederland ook gebruiken. Jouw kinderen maken bijvoorbeeld gewoon alle toetsen die ze anders op hun Nederlandse school hadden gemaakt, denk aan de Cito-toetsen. Op deze manier kun je altijd aantonen dat zij het Nederlandse onderwijs hebben onderhouden. Daarnaast word je begeleid door een docent op afstand.

Info basisonderwijs

Wij bieden het voortgezet onderwijs aan tot aan het staatsexamen vmbo-tl, havo of vwo. Uw kind zal zelfstandig aan de slag gaan en rechtstreeks begeleid worden door een vakdocent op afstand. Je hebt een coachende rol. Volgt uw kind alleen het vak Nederlands? Dan kan hij/zij uiteindelijk een certificaat vmbo-tl, havo of vwo behalen. Dit is vaak een vereiste voor een eventuele studie in Nederland.

Info voortgezet onderwijs

Voor kinderen die de taal niet of beperkt beheersen, hebben wij het NT2-pakket ontwikkeld: Nederlands voor beginners. Jouw kind zal via Skype les krijgen van een docent op afstand. Je spreekt samen met de docent af wanneer de Skypelessen plaatsvinden, dit kan bijvoorbeeld ook in de avond of in de weekenden.

Info NT2

Probeer je eens om het volgende in te beelden: jouw ouders hebben de beslissing genomen om naar het buitenland te verhuizen. Het is voor jou de eerste keer en je spreekt de taal niet. Na een aantal weken is het tijd voor de eerste schooldag. Met het rugtasje op stap je de bus in, op naar school! Eenmaal aangekomen staat jouw nieuwe leerkracht al klaar om je te ontvangen. Ze geeft je een hand en stelt zich voor: “Bonjour, je suis Marieke.” Je suis wat? Je begrijpt er niets van!

Info talencursussen

De Wereldschool heeft nog veel meer te bieden. Wij kunnen jouw kinderen testen om het niveau te bepalen, je ondersteunen bij jouw zoektocht naar een geschikte school en ga zo maar door.

Meer over testen en advies