5 voordelen van flexibel onderwijs op afstand

Afbeelding ouders met kind

Onderwijs is ontzettend belangrijk en de basis voor een succesvolle carrière (voor jouw kinderen). Daar komt natuurlijk ook een stukje karakter, inzicht, geluk en andere factoren bij kijken. Op dat vlak heb je misschien weinig invloed, maar op goed onderwijs wel. En wanneer je zakelijk op veel plekken in de wereld moet zijn of wanneer jom een andere reden meer flexibiliteit wenst, dan is flexibel Nederlands onderwijs op afstand de oplossing voor u. De 5 belangrijkste voordelen van Nederlands onderwijs bij IVIO-Wereldschool op een rijtje.

1. Instroom op elk moment van het jaar

Je hoeft niet te wachten totdat het nieuwe schooljaar begint. Het is mogelijk om zowel in het begin van een lesprogramma als halverwege een lesprogramma in te stromen. Dit betekent tegelijkertijd ook dat je zelf het tempo bepaalt op basis van uw huidige situatie.

2. Combinatie van online en fysiek lesmateriaal

De Wereldschool biedt zowel fysiek als online lesmateriaal aan. Op deze manier kan je rekening houden met plekken in de wereld waar een mindere of slechtere internetverbinding is. Of je kunt er juist voor kiezen om zoveel mogelijk online te doen, omdat je bijvoorbeeld wekenlang op een boot zit en niet ontelbaar veel boeken wilt meenemen. Precies zoals jij het wilt en wenst.

3. Overal ter wereld en een diploma halen

De flexibiliteit van instromen en de combinatie van online en fysiek lesmateriaal, betekent dat het mogelijk is om overal ter wereld Nederland onderwijs te volgen en een erkend vmbo-tl, havo of vwo diploma te halen. Bovenop de Himalaya, dobberend op een bootje in de Atlantische Oceaan, in een penthouse in New York of in een hutje op de hei. Waar en wanneer je maar wilt.

4. Lesmateriaal sluit aan op niveau van uw kind

Gaat het allemaal te snel of juist te langzaam? Geen probleem! Je kunt zelf het tempo bepalen en het lesmateriaal volledig aansluiten op het niveau van uw kind. Mede hierdoor scoort het onderwijs van de Wereldschool boven het gemiddelde van regulier Nederlands onderwijs. Je kind behaalt net als andere kinderen een vmbo-tl, havo of vwo diploma, waar ook ter wereld.

5. Ouderbetrokkenheid is veel groter

Je bent nauw betrokken bij de ontwikkeling van uw kind en je hebt zelf de touwtjes in handen. Loopt het even wat minder? Dan weet je direct wat er speelt. Onderwijs van de Wereldschool biedt je de uitgelezen mogelijkheid om je kind les te geven op de manier zoals u dat voor ogen ziet.

Afstandsonderwijs is de meest flexibele manier van lesgeven

De wereldschool verzorgt sinds 1948 het afstandsonderwijs voor kinderen in het buitenland. Wij ondersteunen de kinderen in het basisonderwijs, vmbo-tl, havo en vwo en leiden hen op tot het staatsexamen. De Wereldschool is officieel erkend door het Ministerie van OCW en de onderwijsinspectie. Dat gecombineerd met de voordelen van flexibel Nederlands onderwijs, maakt het de beste manier van flexibel lesgeven aan jouw kinderen. Vindt je niet?

Meer vragen? Vraag hier een gratis adviesgesprek aan!