Aangekomen op de bestemming

aangekomen bij bestemming buitenland

We zijn er, wat nu?

Het avontuur is begonnen! De reis zit erop, jij en je gezin zijn aangekomen bij het nieuwe huis, tijd om te gaan settelen. Hoe je dat het best kunt doen, bespreken we in deze blog.

Pak je rust.

Vanaf nu zullen heel veel dingen anders zijn. Ander eten, ander weer, andere taal en ga zo maar door. Een grote verandering voor jou en voor je kinderen! Twijfel dan ook niet om eerst een weekje rust te nemen. De reis kan voor veel spanning en opwinding hebben gezorgd, even op adem komen biedt dan uitkomst.

Omdat alles in het nieuwe land anders is, moeten jullie erg wennen. Door de goede voorbereiding weet je al voor een groot deel wat er te wachten staat. Stukje bij beetje wordt alles vertrouwder en kan de draad langzamerhand weer opgepakt worden.

Een vertrouwde omgeving zorgt voor een goede basis. Geef daarom alle vertrouwde spullen van thuis een goede plek in het nieuwe huis. Neem je kinderen hierin mee! Laat ze hun eigen kamertje inrichten. Zo creëren ook zij hun eigen vertrouwde plek. Integreren gaat pas lukken als de basis goed staat!

Tijd voor ontdekken!

Als de basis van het nieuwe huis staat kun je met je kinderen op onderzoek. Ga op gezellige uitstapjes, kook het nieuwe eten en leg contact met mensen in de buurt. Wat op gaat vallen is dat mensen anders zijn en anders doen. Die andere gewoonten moeten ontdekt worden, niet alleen voor jou maar ook voor je kinderen. Schroom niet om vragen te stellen dit wordt vaak gewaardeerd, mensen helpen je graag op weg. Door de kunst af te kijken went het vanzelf. En onthoud, er hoeft geen beste manier te zijn!

We zijn zo al goed op weg in het nieuwe thuisland. Toch komt er nog veel meer bij kijken. Hoe zal bijvoorbeeld de opvoeding veranderen? Daarover hebben we het in het volgende blog.

Wat heb je de eerste paar dagen of weken gedaan? Deel het met ons!

Volg ons ook op Facebook , Twitter en LinkedIn en blijf op de hoogte!