Actie! De Wereldschool en De Voorleeshoek trakteren op GRATIS voorleesverhalen online

basisonderwijs voorlezen voorleeshoek

De Kinderboekenweek is vandaag van start gegaan en als cadeau geven wij in samenwerking met De Voorleeshoek alle Wereldschoolleerlingen 6 maanden gratis toegang tot alle voorleesverhalen van De Voorleeshoek.

Wat is De Voorleeshoek?

De Voorleeshoek is een online videoplatform waar kinderen van 0 tot 10 jaar wekelijks voorleesverhalen kunnen beluisteren: het is dus een boekenkast vol met boeken maar dan online. De voorleesfilmpjes zijn een combinatie van spannende verhalen, prents en muziek. Op een leuke, educatieve wijze worden kinderen de leukste verhalen voorgelezen die onder andere bijdragen aan het vergroten van de woordenschat en de groei van de taalvaardigheid.

Hier alvast een voorproefje van een voorleesverhaal:

Onze Wereldschoolleerlingen krijgen een exclusief aanbod. Onze leerlingen in het basisonderwijs kunnen hier 6 maanden gratis gebruik van maken. Kortom, jouw kind krijgt kosteloos toegang tot alle verhalen op website van De Voorleeshoek. Wat houdt dat in?

Wat moet je hiervoor doen?

Vrijwel niets. Binnenkort ontvang je een e-mail met alle informatie die hiervoor nodig zijn om te kunnen starten. We stellen jouw feedback zeer op prijs over De Voorleeshoek. Laat het ons weten via info@wereldschool.nl.

Thema Kinderboekenweek

Jouw kind kan nu gelijk starten met de trial. Het thema van de Kinderboekenweek is ‘Vriendschap’ en de Wereldschool geeft daarom de volgende boeken/filmpjes als tip:

• Bruno heeft wel 100 vrienden
  • Wat een geluk dat ik jou gevonden heb
  • De mooiste vis van de zee
  • Mag ik meedoen?
  • Klein wit visje heeft veel vrienden
  • Agent en boef
  • Robot maakt vrienden
  • Rikki en zijn vriendjes
  • Vriendje

Taalontwikkeling bij de Wereldschool

Lezen is belangrijk en het draagt bij de Nederlandse taalontwikkeling van jouw kind(eren). Bij de Wereldschool kunnen kinderen op diverse manieren de Nederlandse taal leren: fysiek, online of geheel via Skype.

Zit je in het buitenland en wil je de Nederlandse taal bijhouden? Met deze trial van 6 maanden kunnen kinderen naast het volgen van onze schoolprogramma’s met plezier aan hun taalontwikkeling werken. Het is ook geschikt voor kinderen die Nederlands als tweede taal spreken. Volgt jouw kind basisonderwijs of NT2 op afstand bij de Wereldschool? Houd dan je e-mail in de gaten.

Veel leesplezier kids!