Geschiedenis met Wereldschool blogger Paul – Dinosaurussen

Paul is 10 jaar oud. Hij woont in Freetown, Sierra Leone en gaat daar naar de Amerikaanse school.

“Ik volg de vakken geschiedenis en aardrijkskunde bij Wereldschool en ik vind het echt superleuk en daarom zou ik het ook leuk vinden om voor jullie te bloggen. Ik schrijf over geschiedenis omdat ik er heel veel van weet (mede dankzij jullie) en ik het altijd leuk heb gevonden om dingen te delen. Maar ik ben heel verlegen dus ik dacht, ik zet dingen die ik weet over de geschiedenis online”

Vandaag de eerste blog van Paul over Dinosaurussen.

Dinosaurussen

De dinosaurussen zijn een van de meest populaire dieren van de geschiedenis dus we beginnen daarmee. De eerste dinosaurus was iets met -ius maar ik weet de naam niet. Ik weet wel dat het een kleine tweevoetige vleeseter was, hij is de directe voorouder van de dinosaurussen. Hun wetenschappelijke naam is Dinosauria wat ik heel raar vind. Dinosaurussen waren 140 miljoen jaar dominant over 3 tijdperken, het Trias, Jura, en Krijt. Tijdens deze periodes waren er ook zeereptielen en vliegende dieren maar die waren geen dinosaurussen. De dinosaurussen zijn 66 miljoen jaar geleden uitgestorven waarschijnlijk door een gigantische meteoriet maar er zijn ook andere theorieën. De dinosaurussen zijn reptielen maar hebben ook uitzonderingen, bijvoorbeeld: ze zijn warm-bloedig en hun poten zijn onder hun lijf. Vogels zijn nakomelingen van dinosaurussen.

Tijdlijn dinosaurussen

Geschiedenis met de Wereldschool

Vanaf groep 4 biedt de Wereldschool het vak geschiedenis aan. In het basisonderwijs gebruiken wij de methode Speurtocht. Specifiek gericht op de geschiedenis van Nederland. Met ongeveer 1 uur per week geef je je kinderen een stukje cultuur mee. Naast het vak geschiedenis bieden we nog veel meer vakken aan. Wist je dat wij uniek zijn in het aanbieden van volledig afstandsonderwijs? Wil je meer weten over het volledige onderwijs neem dan contact met ons op.

Meer blogs van Paul

Paul heeft op zijn eigen website nog veel meer blogs geplaatst over geschiedenis onderwerpen. Kijk eens op zijn blogpagina om te lezen over ridders, Romeinen en de middeleeuwen.

Het komende schooljaar blogt Paul over het vak geschiedenis wat hij volgt bij de Wereldschool. In het nieuwe schooljaar is er iedere maand een blog te lezen op onze website.