Citotoetsen zijn weer bovengemiddeld goed gemaakt

Alle leerlingen zijn hard aan het werk, onze docenten begeleiden hen met inzet en liefde. Het komt zeker goed met hun Nederlandse taalniveau. Elk half jaar maken onze leerlingen ook citotoetsen en wordt onafhankelijk gekeken hoe zij scoren in vergelijking met klasgenoten in Nederland. We kunnen met trots zeggen dat we het zeer goed doen.

Halfjaarlijks maken de onderwijskundigen van de Wereldschool een analyse van deze scores om te bekijken waar aanpassing of extra hulp nodig is. Wederom scoren onze leerlingen hoger dan het landelijk gemiddelde. Hier volgen kort wat conclusies:
–    In schooljaar 2014/2015 is een verbetering zichtbaar op het gebied van spelling ten opzichte van vorig jaar: ruim 60% scoort ruim voldoende tot goed (55% in het jaar daarvoor, 40% is landelijk gemiddelde)
–    Ruim tweederde van de leerlingen haalt een ruim voldoende tot goed voor woordenschat. Slechts 6% haalt een onvoldoende.
–    Begrijpend lezen scoort het hoogst, bovengemiddeld goed. De meertaligheid van onze leerlingen zal deze vaardigheid ook positief beïnvloeden.
–    Het technisch lezen is de laatste jaren gelijk gebleven: ruim 70% ruim voldoende tot goed en iets minder dan 20% zitten op een te lage score.

Uiteraard gaan we de leerlingen die een lage score hebben gehaald op weg helpen met extra oefeningen en een extra Skypeles.

Over een half jaar komt de volgende ronde, voor nu zijn we zeer tevreden.
Voor uitgebreide scores kunt u onze kwaliteitspagina bekijken.