De eindtoets groep 8 in het buitenland

Eindtoets groep 8 in het buitenland

route 8 eindtoets in het buitenland groep 8

Scholen zijn sinds schooljaar 2014-2015 landelijk verplicht om in groep 8 een centrale eindtoets aan te bieden. Ook leerlingen die het onderwijs via de Wereldschool volgen, nemen deel  aan deze eindtoets. Deze maand zal de eindtoets door een aantal van onze leerlingen gemaakt worden. Wij wensen jullie veel succes!

De Wereldschool maakt gebruik van de Route 8 als eindtoets. Alle leerlingen zijn dit schooljaar benaderd om deze toets te maken. Het is namelijk het perfecte moment om te zien welke vaardigheden al goed beheerst worden. Daarbij geeft de toets een goede indicatie  welk leerniveau het beste bij de leerling  past  in de brugklas.

Het bijzondere aan de Route 8 eindtoets is dat deze toets adaptief is en online wordt gemaakt.
De toets past zich tijdens het maken aan het niveau van de leerling aan.

De Wereldschool biedt gedurende het jaar verschillende momenten om de toets te maken. De meeste leerlingen zullen de eindtoets maken in april/mei, maar ook in het najaar zal er nog een mogelijkheid volgen om de Route 8 te maken. De toets zal dan een week online staan op een eigen Route 8 account. Leerlingen kunnen zo zelf kijken wanneer je de toets gedurende die week gaat maken. Handig!

Indien er vragen zijn over de Route 8 toets, neem dan gerust contact op met ons kantoor. Je kan ons telefonisch bereiken via 0320-229927 of per via info@wereldschool.nl.

Er zijn geen extra kosten verbonden aan deelname voor deze eindtoets. Al onze groep 8 leerlingen zullen de kans geboden krijgen om deel te nemen aan deze toets.

Op de hoogte blijven van de ontwikkelingen? Volg ons dan op  Facebook , Twitter en LinkedIn.