De Nederlandse geschiedenis in het buitenland?

De Nederlandse geschiedenis via onderwijs op afstand

Nederlandse geschiedenis afstandsonderwijs

In welk jaar werd de VOC opgericht? Kan jouw kind hier straks een antwoord op geven? Opgericht in 1602 met het vrijgeven van de eerste officiële verhandelbare aandelen.

Ondanks dat Nederland een klein land is, heeft het een turbulente en interessante geschiedenis. Veel zaken die vandaag de dag normaal zijn en overal gebruikt worden zijn ooit in keer in ons kleine kikkerlandje bedacht. Zo was de VOC, de Vereenigde Oostindische Companie, de eerste multinational in de wereld.  De Wall Street van New York komt van “De Waal Straat” in Nieuw-Amsterdam, een van de belangrijkste economische centra van de wereld is dus opgericht door de Nederlanders. Daarnaast heeft de Gouden Eeuw ons veel wereldbekende schilders opgeleverd. Wie kent Rembrandt niet?

Binding met Nederland

Het vak geschiedenis is niet alleen goed voor de algemene kennis maar zorgt ook voor een zekere binding met Nederland. Binding door een stukje trots, maar ook weten waar men het over heeft.

Hoe ziet het vak geschiedenis er uit bij de Wereldschool?

Vanaf groep 4 tot en met 8 kan je kind aan de slag met het leren kennen van de (Nederlandse) geschiedenis. Hiermee wordt de algemene ontwikkeling van je kind bevorderd en leert je kind de wereld om zich heen begrijpen.

Tijdens de geschiedenislessen komen de verschillende tijdvakken van 3000 v. Chr. tot en met de tijd van nu aan bod. De leerling leert bijvoorbeeld over de Gouden Eeuw, de industriële revolutie en bijvoorbeeld de uitvinding van de televisie.

Bij de Wereldschool ontvangt de leerling voor het vak geschiedenis verschillende materialen. De methode waarmee gewerkt wordt in het basisonderwijs is “Speurtocht” en hiervan ontvangt de leerling een lesboek, werkboek, kopieerbladen en een toetsboek. Daarnaast ontvangt de leerling een door de Wereldschool ontwikkelde lesmap waarin alle instructies zijn uitgewerkt. Zo kan de leerling met behulp van jou als ouder de lessen gedurende het schooljaar doorlopen. Ook worden er verschillende toetsen afgenomen die worden opgestuurd naar de docent. Op deze manier kan de docent goed in kaart brengen op welk niveau de leerling zit en met welke onderdelen de leerling nog moeite heeft.

Volg ons ook op Facebook , Twitter en LinkedIn en blijf op de hoogte!