De Wereldschool en de RIN-academie

RIN-netwerk
Op 18 oktober en 15 november vorig jaar vonden de eerste RIN-academie bijeenkomsten plaats. Deze dagen stonden in het teken van mobiliteitsvraagstukken. De Wereldschool was op beide dagen aanwezig om inzicht te krijgen in de vraagstukken van mobiliteitsmanagers. We vertellen je graag meer over het RIN-netwerk en wat wij hierin al hebben betekend.

Wat is het RIN-netwerk?

RIN Nederland (RIN staat voor Relocation Information Network) is actief sinds 1995 en bestaat uit een gevarieerde groep van mobiliteitsmedewerkers van multinationale bedrijven.

RIN Nederland organiseert regelmatig bijeenkomsten, veelal gehost door de deelnemende bedrijven, met interessante sprekers over actuele onderwerpen. Hier kun je kennismaken met collega’s die dezelfde interesses delen en die geconfronteerd worden met dezelfde vragen en uitdagingen. Bijeenkomsten waar actuele informatie vrijelijk kan worden gedeeld zonder de aanwezigheid van commerciële buitenstaanders. Omdat RIN een niet-commercieel netwerk is, worden de kosten voor deelname laag en betaalbaar gehouden.

Wil je meer weten over het RIN-netwerk? Bekijk dan hun website.

De Wereldschool en het RIN-netwerk

Sinds 2018 is de Wereldschool aangesloten als partner van het RIN-netwerk. Hierdoor kunnen wij onze kennis en ervaring op het gebied van onderwijs delen. Op 15 november hebben wij een bijdrage geleverd aan de bijeenkomst, waarbij wij het voornamelijk gehad hebben over het onderwijs in het buitenland. Tijdens onze presentatie hebben we de verschillen tussen de onderwijssystemen wereldwijd uitgelegd.

Daarnaast hebben wij ook het belang voor het bijhouden van de Nederlandse taal toegelicht. Met 13 deelnemers kijken wij terug op twee succesvolle en inspirerende dagen.

RIN-netwerk

De Wereldschool kijkt ernaar uit om de samenwerking voort te zetten en zal ook in 2019 een bijdrage leveren aan deze leerzame sessies.

Ook samenwerken met de Wereldschool?

De Wereldschool staat altijd open voor nieuwe samenwerkingen waarbij wij onze kennis over onderwijs in het buitenland kunnen delen. Houd jij je bezig met mobiliteitsvraagstukken? Organiseer je ook informatieve sessies over expats, human resources of emigratie? We komen graag langs voor een kennismakingsgesprek. Op onze zakelijke pagina vind je meer informatie over de Wereldschool en kun je een adviesgesprek aanvragen.