Een mooi resultaat: bijna 100 chitetezo mbaulas

Als afsluiter van het jaar 2015 en om het jaar 2016 gelijk goed te beginnen kon u uw nieuwjaarswens doorgeven aan de Wereldschool. Voor iedere wens die wij binnen kregen zouden wij een bedrag van 1 euro storen aan de Mwanawaleza Kerstactie.

Inmiddels kunnen wij u het vreugdelijk nieuws brengen dat er 248 wensen zijn binnengekomen. Wij zullen dus 248 euro storten wat inhoudt dat er bijna 100 chitetezo mbaulas geproduceerd kunnen worden!

Chitetezo mbaulas?
Een duurzaam kooktoestel met veel voordelen voor de schoolleiders, leerkrachten, student-leerkrachten en hun gezinnen:

• Minder brandhout of houtskool nodig, draagt dus bij aan vermindering van de houtkap
  • Minder last van luchtvervuiling binnenshuis, daardoor heeft men minder last van oogirritaties, ademhalingsproblemen en chronische longziektes

Daarnaast worden de ‘chitetezo mbaulas’ gemaakt door vrouwengroepen op het platteland, die op deze manier aanvullende inkomsten hebben, die ze kunnen besteden aan noodzakelijke zaken zoals schooluniformen en schoolgeld.

“Mijn wens: dat er altijd ergens mensen zijn die denken: ook al is het ver weg, ook al is het een druppel op de gloeiende plaat, ik wil graag die druppel zijn”

Een van de vele wensen die wij voor de Mwanawaleza kerstactie binnen hebben gekregen. Wij willen iedereen bedanken voor het insturen van de wensen!