Eindtoets groep 8 in het buitenland?

Wellicht hebben jullie er al iets over gehoord of gelezen;  Nederlandse scholen zijn in volle gang om alle leerlingen uit groep 8 aan te melden voor de centrale eindtoets.  Deze eindtoets wordt door elke groep 8 leerling in de periode april/mei 2018 gemaakt.

Elke school binnen Nederland is verplicht om zo’n eindtoets aan te bieden aan zijn leerlingen.
Een bekende eindtoets is de CITO toets, maar scholen zijn vrij om zelf te kiezen met welke erkende eindtoets zij willen werken. Natuurlijk geeft de Wereldschool haar groep 8 leerlingen ook graag de kans om de centrale eindtoets te maken!

De Wereldschool heeft gekozen om in groep 8 de Route 8 eindtoets aan te bieden.  De Route 8 wordt op de computer gemaakt en is adaptief. Dit houdt in dat de toets zich tijdens het maken, aanpast aan het niveau van de leerling. Op deze manier bewandelt elke leerling zijn eigen unieke route door de toets. De Route 8 toetst verschillende onderdelen op het gebied van taal- en rekenvaardigheden.

Als Wereldschool raden wij onze leerlingen zeker aan om deze toets te maken. Elke leerling krijgt namelijk na het afronden van de toets zijn eigen individuele rapportage. Deze rapportage kan helpen om het leerniveau voor in de brugklas te duiden. Daarbij vinden veel ouders het ook prettig om te weten hoe hun kind de eindtoets maakt in vergelijking met leerlingen die onderwijs binnen Nederland volgen.  Los van de scores/resultaten die uit de toets komen, is het maken van een eindtoets natuurlijk ook een leerzame ervaring en goede voorbereiding op toekomstige examens in het voortgezet onderwijs.

Alle groep 8 leerlingen van de Wereldschool worden automatisch geïnformeerd over deze toets en de afname mogelijkheden. Indien u vragen heeft over deze toets , neem dan gerust contact met ons op.

*Er zijn voor onze leerlingen geen kosten aan deze toets verbonden.

Heel veel succes!

Volg ons ook op Facebook , Twitter en LinkedIn en blijf op de hoogte!