Herdenking 4 mei

De eerste dodenherdenking werd gehouden op 9 mei 1945 op de Dam in Amsterdam.  Op dat moment werden alle slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog herdacht. In 1961 is het officiële memorandum aangepast en herdenken we ook de slachtoffers die zijn gevallen na de Tweede Wereldoorlog tijdens andere militaire conflicten en vredesoperaties.

Vanaf 18:00 tot zonsondergang hangt de Nederlandse vlag halfstok. Tussen 20:00 en 20:02 zijn we 2 minuten stil. Zelfs het openbaarvervoer staat tijdens deze 2 minuten even stil. Stoppen op de snelweg is natuurlijk niet toegestaan. Er zijn echter wel veel automobilisten die een geschikte afrit of parkeerplaats opzoeken om zo toch hun respect te betuigen.

Vanaf 18:00 gaat de Nederlandser vlag halfstok

Bekijk het onderstaande filmpje van het Klokhuis over de Tweede Wereldoorlog.

Het vak geschiedenis op afstand

Hoewel het lang geleden is, is het wel belangrijk om te weten wat er tijdens de Tweede Wereldoorlog is gebeurd. Dit wordt natuurlijk uitvoerig behandeld bij het vak geschiedenis. Wist je dat het mogelijk is het volledige onderwijs via de Wereldschool te volgen? Naast het Nederlands is het mogelijk alle overige vakken op afstand te doen. Denk dan bijvoorbeeld aan geschiedenis, aardrijskunde, rekenen et cetera.

Meer weten? Vul dan het contactformulier in. Een medewerker van de Wereldschool zal dan zo spoedig mogelijk contact opnemen.

Invullen contactformulier

Op de hoogte blijven van de ontwikkelingen? Volg ons dan op Facebook , Twitter en LinkedIn