Het vertrek zelf

Ready, set, go!

Het moment is bijna daar, het vertrek! Checklisten zijn afgewerkt, u zit volop in het pakken van de koffers en het afscheid nemen. In deze blog neem ik u mee over het vertrek ‘’Ready set go’’

Laatste check ‘’Hoe ver zijn we’’

U heeft de verhuisdozen klaar staan, u heeft afscheid genomen van de meeste mensen uit uw omgeving en uw koffers staan klaar in de gang. Dan is het verstandig om een aantal dagen voor vertrek nog eens rustig door alle afgevinkte checklisten te lopen! Belangrijke zaken als uitschrijven bij de gemeente, belastingen en scholen zijn gedaan. Neem de bewijsstukken van de uitschrijvingen mee in uw handbagage, bij aankomst in het nieuwe land kunnen deze bewijsstukken noodzakelijk zijn. En vergeet niet de kinderspelletjes en knuffels voor uw kinderen mee te nemen in uw handbagage. Zo neemt u toch nog een stukje ‘thuis’ mee!

Ready to go!

Het moment is dan toch echt aangebroken, u en uw kinderen kunnen naar het vliegveld of in uw volgepakte auto, zeilboot of camper. Wanneer u bijna gaat vertrekken is het goed een aantal afspraken met uw kinderen te maken. Wat te doen als er iemand van het gezin verdwaald is, spreek een ontmoetingsplek af! Daarna kan het echte afscheid nemen beginnen.

Vrienden en familie in Nederland

Spreek met de achterblijvers nog even af hoe het zit met een eventueel tijdsverschil, en wanneer zij een update kunnen verwachten. Zo geeft u realistische verwachtingen af. Houd er rekening mee dat er verschillende gevoelens als verwarring, verdriet en spanning de overhand kunnen nemen. Tip: het laatste beeld dat op een ieders netvlies blijft hangen moet een mooi beeld zijn. Een stralende achterblijver!

Het avontuur kan beginnen!

Het moment dat u vertrekt, gaat uw nieuwe leven officieel van start: het avontuur kan beginnen. Laat los, geniet en laat alles zoveel mogelijk op u afkomen. Op naar het nieuwe land en nieuwe cultuur. Goede reis!

Hoe ging afscheid nemen bij u?

Hoe heeft u aandacht besteed aan afscheid nemen? Heeft u uw kinderen op een bepaalde manier voorbereid op dit moment? Deel het met ons en andere ouders! Stuur een bericht naar info@wereldschool.nl

Volg ons ook op Facebook , Twitter en LinkedIn en blijf op de hoogte!