IB Dutch

In 2013 heeft de Wereldschool 8 kandidaten opgeleid voor het examen IB Dutch Language A, Literature. Allen zijn voor dit vak geslaagd met als gemiddeld cijfer een 5 (op de schaal van 7).
Gaat uw zoon/dochter volgend schooljaar het ‘IB Diploma Programme’ volgen en wil hij/zij ook graag Nederlands opnemen als examenvak maar is er ter plekke geen docent beschikbaar? De Wereldschool biedt hiervoor een oplossing in de vorm van afstandsonderwijs. Neem vrijblijvend contact met ons op!

Hoe werkt het?
Leerlingen kiezen op school voor ‘Dutch A: literature standard level self-taught’ en melden zich aan bij de Wereldschool. Op het moment dat de leerling is toegelaten, neemt de Wereldschooldocent contact op met de coördinator van de school en met de ouders en de leerling. Samen met de docent wordt het lesprogramma opgesteld, waarbij de leerling inspraak heeft bij het samenstellen van de boekenlijst. Daarnaast ontvangt de leerling een pakket met lesboeken en een handleiding. Met de handleiding kan de leerling grotendeels zelfstandig aan de slag en wordt daarbij per mail ondersteund door de docent. Daarnaast zijn er per jaar drie Skype-momenten opgenomen waarbij persoonlijk contact mogelijk is met de docent. De docent rapporteert (intensief) zowel aan de school als aan de ouders/verzorgers.