In gesprek met alle aanbieders afstandsonderwijs

Stichting Nederlands Onderwijs in het Buitenland (NOB) ondersteunt het Nederlands onderwijs in het buitenland. Alle instanties voor het afstandsonderwijs zijn aangesloten bij NOB. Op 14 april 2015 kwamen alle betrokkenen bij elkaar. Voor de Wereldschool waren hier Meine Breemhaar en Aarti Shamlal aanwezig. Tijdens de bijeenkomst is er gesproken over het grote belang van Nederlands onderwijs in het buitenland, nu… maar ook in de toekomst!

Sinds 1948 geeft de Wereldschool Nederlandse les op afstand, begonnen in Nederlands-Indië, maar nu actief in meer dan 120 landen. Deze lessen vinden plaats naast de lokale of internationale school. Waarom? Zonder Nederlandse lessen loopt uw kind snel een taalachterstand op; de woordenschat en vooral de schrijfvaardigheden ontwikkelen zich minder snel of niet, waardoor problemen ontstaan bij terugkeer in het Nederlandse onderwijs.

Waar onderscheidt de Wereldschool zich in?
• Er kan basisonderwijs én voortgezet onderwijs gevolgd worden

• Instroom op elk moment van het jaar mogelijk
• Flexibel studietempo
• Combinatie van online en fysiek lesmateriaal