Informatie over leerplicht, afstandsonderwijs en ervaringen van andere ouders!

Afgelopen zaterdag was de voorlichtingsbijeenkomst. Wat ons betreft was dit weer een groot succes. Ruim 17 gezinnen hadden zich aangemeld. Naast informatie over de leerplicht  en de diensten van de Wereldschool, hebben de gezinnen de materialen van de Wereldschool kunnen inzien. Op deze manier krijgen de gezinnen toch wat meer gevoel bij de Wereldschool. De reis of emigratie komt dan bij veel mensen tot leven…

Hoe ervaren bezoekers de informatiebijeenkomst?

Wij doen er alles aan deze dag zo interessant mogelijk te maken. Daarom zijn wij altijd benieuwd naar de ervaringen van de bezoekers.

Bezoekers van de voorlichtingsbijeenkomst beoordelen deze dag gemiddeld met een 7,8! Daarnaast geeft 100 procent aan het nuttig of heel nuttig te vinden. Hier zijn wij natuurlijk super trots op.

Ervaringen emigratie of reizen

Ook zagen we dat ouders onderling contactgegevens uitwisselden. Zo was er een moeder aanwezig die zelf uit de Verenigde Staten kwam en plannen had om terug te keren naar haar geboorteland. Een ander gezin werd door de werkgever uitgezonden naar de Verenigde Staten. Mevrouw kon het gezin natuurlijk uit eigen ervaring vertellen over het onderwijs in de Verenigde Staten.

Een hot topic is natuurlijk de leerplicht. Een aantal gezinnen waren al bij de leerplichtambtenaar geweest en konden hun ervaringen over dit item delen.

Kortom: van elkaar leren we het meest! Dit is dan ook de insteek van deze dag.

En de kinderen?

Wij begrijpen dat het niet altijd even makkelijk is om een oppas voor de kinderen te regelen. Daarom zijn de kinderen van harte welkom. Zij zullen zich niet vervelen in de kidscorner. Heb jij de verschillen van de onderstaande afbeelding al gevonden (het is duidelijk dat de kinderen zich niet verveeld hebben)?

Combineer het met een dagje uit!

Het kan goed zijn dat Lelystad voor jou toch een heel stuk rijden is. Een tip is om de voorlichtingsbijeenkomst te combineren met een leuk dagje uit. Denk bijvoorbeeld aan het museum Aviodrome (hier kijken wij vanuit het kantoor tegenaan) of een dagje shoppen in de eerste fashion outlet van Nederland: Bataviastad.

Meld je snel aan want vol is vol!

Aanmelden informatiebijeenkomst

Volg ons ook op Facebook , Twitter en LinkedIn en blijf op de hoogte!