Max van Rossum

Door de dienstverlening die de Wereldschool biedt, is het mogelijk om in bijna alle gevallen het onderwijs in het buitenland goed te regelen. Soms is er lokaal een goede school en hoeft alleen het Nederlands van uw kinderen te worden ontwikkeld. Via afstandsonderwijs kunnen kinderen van expats, emigranten maar ook topsporters overal ter wereld onderwijs volgen.

Max van Rossum is 16 jaar oud en skiet op hoog niveau. Sinds juni 2013 woont Max in Oostenrijk om zijn sport goed te kunnen beoefenen.

“Zijn programma is daar best pittig als er niet geskied wordt. Dan moet er per dag 5 uur aan de conditie gewerkt worden en daarna nog aan het huiswerk. Maar als je verder in deze wedstrijdsport wilt, moet je er veel voor over hebben. Het doel van Max is ooit World Cup skiër te worden. Dus voor Max bestaat er in de zomer ook geen vakantie; de conditietraining gaat het hele jaar door. Wij als ouders missen onze zoon wel, maar wij proberen 1 keer in de maand 1 week of 2 weken bij hem in de buurt te zijn”, aldus de ouders van Max.

Doordat er flexibel gewerkt kan worden met de pakketten van de Wereldschool is het mogelijk voor Max om naast zijn drukke sport ook te werken aan zijn studie. Dit jaar zal Max starten met zijn examenjaar. De Wereldschool wenst Max veel succes in zijn laatste jaar en met het behalen van zijn doel!

Wil je meer weten over Max en zijn sport neem dan een kijkje op www.maxskiracing.com.