Mooie scores op de eindtoets!

Spannend! De uitslagen van de eindtoets zijn bekend. In april kregen alle groep 8 leerlingen bij de Wereldschool de kans om de officiële eindtoets te maken.

Al jaren behalen de leerlingen bij de Wereldschool prachtige resultaten voor deze toets. De score ligt ook dit jaar weer boven het landelijk gemiddelde.

Los van de mooie prestaties, zijn wij natuurlijk ontzettend trots op onze leerlingen die zo hun best gedaan hebben voor deze belangrijke toets. Dus op naar de brugklas!

Niveau advies
De maximale score bij de eindtoets (Route 8) is 300. De gemiddelde landelijke score op deze toets is 206 (advies: VMBO GT-HAVO). De Wereldschoolleerlingen hebben een gemiddelde score van 240 (VWO) behaald.

Maximale score
De Wereldschool had dit jaar 45 deelnemende leerlingen. 22 leerlingen daarvan hebben op 1 of meerdere onderdelen de maximale score behaald.

Taal (Nederlands)
Alle Wereldschoolleerlingen verblijven in het buitenland en horen dagelijks vreemde talen om zich heen. Desondanks, hebben Wereldschoolleerlingen laten zien dat zij over een grote woordenschat beschikken. Met een gemiddelde score van 250 is Woordenschat het best scorende onderdeel op de eindtoets!

De Wereldschoolleerlingen hebben op alle taalonderdelen een gemiddelde score van 239 behaald. Terwijl het landelijke gemiddelde op 206 punten ligt.

Rekenen
Naast de taalonderdelen, wordt er ook op rekenen goed gescoord.  Met een gemiddelde score van 242, ligt ook dit ver boven het landelijk gemiddelde (206).

Route 8 – Eindtoets
De Wereldschool heeft ervoor gekozen om als eindtoets de Route 8 aan te bieden. Omdat deze toets online door de leerling gemaakt wordt en flexibel in te plannen is. Route 8 is een adaptieve toets wat inhoudt dat op basis van je antwoord bij een vraag het niveau van de volgende vraag wordt bepaald. Op deze manier heeft elke leerling een toets die bij zijn/haar niveau past.

Heb je vragen over deze toets of over groep 8 bij de Wereldschool? Neem dan hier contact met ons op voor informatie en persoonlijk advies.