Natuur en techniek via de Wereldschool

Het vak natuur en techniek in het buitenland?

Wist u dat de Wereldschool ook natuur- en techniek in het basisonderwijs aanbiedt? Een kind is van nature niet alleen geïnteresseerd in de planten en dieren om hem heen, maar ook in techniek. Kinderen zijn namelijk tijdens het spelen al heel technisch bezig tijdens het knutselen, puzzelen of het spelen met lego. Om leerlingen meer inzicht te geven in natuur- en techniek, biedt de Wereldschool dit vak vanaf groep 3 tot en met 8 aan.

Natuur- en technieklessen lenen zich voor doe-activiteiten. De leerling voert een aantal proefjes uit en gaat vervolgens aan de slag met de theorie, begrippen en lastige woorden die erbij horen. Tijdens de opdrachten leert de leerling onderzoeken, ontwerpen en presenteren. Thema’s die bijvoorbeeld aan bod komen zijn: voedsel, elektriciteit, zintuigen, bouwen en tandwielen.

Bij de Wereldschool ontvangt de leerling voor het vak natuur- en techniek verschillende materialen. De methode waarmee gewerkt wordt in het basisonderwijs is “Natuniek” en hiervan ontvangt de leerling een leerlingen- en werkboek, kopieerbladen en praktisch materiaal zoals een liniaal, splitpennen en een loep. Daarnaast ontvangt de leerling een door de Wereldschool ontwikkelde lesmap waarin alle instructies zijn uitgewerkt voor de ouder en de leerling. Het uitgangspunt is om één les natuur- en techniek per week te geven. Gedurende het jaar worden verschillende toetsen afgenomen. Op deze manier kan de docent goed in kaart brengen op welk niveau de leerling zit en met welke onderdelen de leerling nog moeite heeft.

Hoe zien de lessen eruit? Kijk naar het onderstaande filmpje om daar een idee van te krijgen.

Wilt u meer informatie ontvangen over lespakket van de Wereldschool? Neem dan contact op met de Wereldschool. Klik op de onderstaande link.

Contactformulier Wereldschool

Volg ons ook op Facebook , Twitter en LinkedIn en blijf op de hoogte!