Nederlands leren via de Wereldschool

Hallo, ik ben Zoë, 10 jaar oud en woon nu in Nederland. Maar ik ben geboren in België en heb ook in Zwitserland gewoond. Samen met mijn broer gingen we in Zwitserland naar een Engelstalige internationale school met Frans als tweede taal. Om met onze familie en vrienden in Nederland te kunnen blijven praten en communiceren vonden mijn ouders dat wij ook Nederlands moesten gaan leren

Nederlandse les in Zwitserland

Daarom begon mijn moeder ons in Zwitserland Nederlandse les te geven met de Wereldschool. In België zijn we doorgegaan met Nederlandse les en dat was goed, want hier terug in Nederland zit ik op een Engelse internationale school en ga ik thuis verder met de Nederlandse les om ervoor te zorgen dat ik mijn moedertaal goed kan blijven praten, schrijven en lezen.

“Ik vind het fijn om niet het huis uit te hoeven, maar gewoon mijn boek te pakken en te schrijven.”

Natuurlijk is het niet echt heel leuk om Nederlands huiswerk te moeten maken. Maar als je eenmaal met de les bent begonnen, is het leuk om te doen. Ik vind het fijn om niet het huis uit te hoeven, maar gewoon mijn boeken te pakken en te schrijven. Ik merk dat als ik de lessen en dictees van de Wereldschool niet regelmatig doe, dat dan mijn Nederlands ook achteruit gaat.

Uitzicht Zwitserland
Ons uitzicht in Zwitserland

Niveau Wereldschool

Vorig jaar heeft mijn broer het laatste pakket Nederlandse les gedaan en hij zit nu op een tweetalige middelbare school. Hij hoeft geen bijlessen Nederlands en vindt het heel leuk op zijn nieuwe school. Het niveau van de Wereldschool sluit dus heel goed aan. Volgend jaar ga ik naar groep 8 en daarna hoop ik ook naar dezelfde middelbare school te kunnen gaan.

Mensen die naar een ander land gaan, maar nog steeds Nederlands willen leren, kunnen dus heel goed terecht bij de Wereldschool. Met de Wereldschool kun je thuis Nederlands leren zonder de deur uit te hoeven gaan.

“Met de Wereldschool kun je thuis Nederlands leren zonder de deur uit te hoeven gaan.”

Nederlandse les in Noorwegen

Heeft u het interview met de broers Eskil (12) en Kjeran (15) al gelezen? Zij volgen thuis Nederlandse les via de Wereldschool.

Nederlandse les in Noorwegen