NIEUW! Kleuterpakket vernieuwd!

Voor Nederlands en ontwikkelingsgebieden zijn we met het volledig fysieke lespakket over op de nieuwe editie van Schatkist! In dit nieuwe lespakket beleven kleuters leuke avonturen met Pompom, Loeloe en Zoem.

Thema’s

Per schooljaar, bestaande uit 32 weken, zijn er 7 leuke thema’s! Deze thema’s sluiten goed aan bij de belevingswereld van de kinderen én zijn soms zelfs toegespitst op de bijzondere situatie van de kinderen, het wonen in het buitenland. Zo komen in groep 1 de thema’s ‘Wonen doe je overal anders’, ‘Alles maakt geluid (muziek)’, ‘Ik zie, ik zie (kunst)’ en ‘Au (gezondheid)’ aan bod. Bij groep 2 gaan we ‘Op Avontuur naar China’ en ‘De Wereld rond’ en is er een thema ‘Ontdek het oerwoud’.

Bij elk thema hoort een prentenboek waarin Pompom met zijn vrienden weer iets nieuws meemaakt. Meestal zorgt dat ook voor een probleem, die gedurende het thema opgelost moet worden!  Spannend!

Nederlands

Elke week zijn er tien activiteiten die elk ca. 20 minuten duren.
Spelenderwijs maken kinderen o.a. kennis met nieuwe klanken, leren ze woorden te verdelen in klanken en woorden in zinnen te onderscheiden. Daarnaast wordt hun woordenschat vergroot, oefenen ze met rijmen en leren ze letters te herkennen.

Bekijk het vak Nederlands voor groep 1 en groep 2.

Nederlands en Ontwikkelingsgebieden

Het vak Nederlands kan ook worden gecombineerd met het vak Ontwikkelingsgebieden. Per week zijn er 18 activiteiten waarvan 10 activiteiten Nederlands, 2 rekenen,2 motoriek en 4 expressie activiteiten.
De activiteiten Nederlands en rekenen komen uit de nieuwe Schatkist methode. Deze sluiten dus aan op het thema. De andere activiteiten zijn ontwikkeld op basis van de leerlijnen en waar mogelijk toegespitst op het thema. Bij rekenen staat o.a. het tellen tot 10 (gr1) en tot 20 (gr2) en het herkennen van de getalsymbolen centraal en worden rekenbegrippen actief gebruikt. Bij motoriek zijn de oefeningen gericht op de grove en fijne motoriek en tot slot is er nog het onderdeel expressie.

Voorleesboeken

Naast een prentenboek bij elk thema worden er ook twee voorleesboeken per leerjaar meegegeven.
Neem je kind mee in het verhaal van ‘Het stofzuigermonster’ of bijvoorbeeld de gebeurtenissen op ‘Muziekschool Forte’. Ook hebben we voor de kleuters een licentie bij De Voorleeshoek tot 31-03-2020 waar gebruik van gemaakt kan worden.

Online

In de zomer van 2020 is ook het online pakket volledig vernieuwd. Houd onze website en nieuwspagina in de gaten voor meer informatie. Schrijf je alvast in voor onze maandelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van alle nieuwe ontwikkelingen in het nieuwe jaar.