Onderbouw leerlingen maken toets; Route VO

Scholen hebben tegenwoordig de plicht om de ontwikkeling van de leerlingen onafhankelijk te meten wat betreft de vakken: Nederlands, rekenen en Engels, zo ook de Wereldschool.

Naast alle resultaten die er van onze leerlingen in het leerlingvolgsysteem worden genoteerd, bieden wij onze leerlingen uit de 1e en 2e klas dan ook graag de mogelijkheid een methode onafhankelijke toets te maken. Deze toets staat los van de methodes die de leerlingen momenteel via de Wereldschool gebruiken. Deze toets (ofwel de Route VO) geeft een indicatie van de vorderingen en voortgang van de leerling.

De Wereldschool vraagt onze leerlingen de Route VO te maken. Dit omdat wij als school graag alle leerlingen de juiste plek binnen het onderwijs willen bieden, maar ook om ouders en leerlingen zelf de mogelijkheid te geven om eigen vorderingen in één oogopslag waar te nemen.

De Route VO toetst op digitale wijze, binnen drie klokuren verschillende vaardigheden op het gebied van spelling, woordenschat, rekenen, begrijpend lezen en Engels.
De toets is tevens adaptief en zal zich dus tijdens het maken aanpassen aan het niveau van de leerling. Elke leerling zal dus als het ware zijn eigen unieke route door de toets heen bewandelen.

De Route VO toets kan vanaf 1 juni tot 12 juni gemaakt worden. Elke leerling ontvangt een eigen unieke inlogcode, waarmee de toets via internet gemaakt kan worden.

Uiteraard worden leerlingen en ouders na afronding van de toets verder geïnformeerd middels een individuele eindrapportage van de toets.

Heeft u nog vragen over deze toets? Neem dan gerust contact op met ons kantoor. Dit kan via info@wereldschool.nl of 0320-229910.

Volg ons ook op Facebook , Twitter en LinkedIn en blijf op de hoogte!