Onderwijs geregeld voor Strukton

Kinderen van expats volgen onderwijs via de Wereldschool

Elk bedrijf met internationale activiteiten zendt graag de beste werknemers uit naar het buitenland. De Wereldschool biedt zulke bedrijven ondersteuning bij het begeleiden van de werknemers en hun gezinnen.

Strukton International is zo’n bedrijf waarbij Nederlanders in het buitenland werkzaam zijn. In Saoedi-Arabië is recent een nieuw project opgestart. Rond deze tijd verhuizen de eerste zeven werknemers met hun gezin naar Saoedi-Arabië. De kinderen uit deze gezinnen gaan in hun nieuwe woonplaats naar een Internationale School. De Wereldschool verzorgt voor de kinderen uit deze gezinnen het aanvullende onderwijs. De kinderen (vanaf 4 jaar) zullen bij de Wereldschool lessen volgen in taal (Nederlands) en begrijpend lezen.

Tijdens een voorlichting op het hoofdkantoor van Strukton maakten de gezinnen alvast kennis met elkaar. Onderwijskundige Sylvia Woortman gaf de aanstaande expats gedetailleerde informatie over de verschillende lespakketten en de ondersteuning vanuit de Wereldschool. Tijdens de bijeenkomst namen de aanwezigen de informatiebox van de Wereldschool in ontvangst. Daarin zitten, naast allerlei nuttige informatie, het boekje Op reis naar Anderland en verschillende leerzame spelletjes.
In eerste instantie gaat het om zeven gezinnen, maar er zullen er zeker meer volgen. De Wereldschool zal ook deze gezinnen ondersteunen bij het verzorgen van passend onderwijs.

Met het afstandsonderwijs van de Wereldschool kunnen kinderen van expats overal ter wereld onderwijs volgen. Dat kan wanneer zoals in bovenstaand voorbeeld, er een goede lokale school is, alleen om de ontwikkeling van Nederlands (taal) gaan. Ook volledig onderwijs behoort echter tot de mogelijkheden die de Wereldschool biedt.
Wilt u meer weten over de onderwijsmogelijkheden voor de kinderen van werknemers van uw bedrijf of wilt u geïnformeerd worden over de ondersteuning die de Wereldschool u kan bieden, neem dan contact op met de Wereldschool via 0320-229927 of mail ons op info@wereldschool.nl.