Onderwijs op het platteland – Dat scoort goed!

De Wereldschool heeft leerlingen die al heel wat jaren les volgen met een wereldschoolpakket. Zo ook Tirsa Bos. Vanaf groep 2 volgt Tirsa volledig onderwijs via de Wereldschool.  Ze heeft dit jaar de cito eindtoets van groep 8 gemaakt en heeft hiervoor de maximale score behaald. Dit heeft ze goed gedaan en als Wereldschool zijn we dan ook heel erg trots op haar!

Tirsa woont met haar familie in een dorp op het platteland van Cambodja. Ze wonen daar in verband met een taal/ontwikkelingsproject voor een lokale stam. Voor Tirsa was het niet mogelijk om naar een internationale school te gaan. Daarom hebben ze ervoor gekozen de lessen volledig via de  Wereldschool te doen. Haar ouders vinden het belangrijk dat haar Nederlands op niveau blijft, zodat ze in de toekomst in Nederland haar studie kan voortzetten. Familie Bos geeft het volgende aan betreft het werken met het materiaal van de Wereldschool: “Het werken met de materialen van de Wereldschool bevalt ons erg goed. Het is overzichtelijk, makkelijk uitgelegd in de handleidingen en de boeken zijn leuk en interessant. We hebben altijd erg goede begeleiding gehad van de onderwijzeressen in Nederland”.

Hebben jullie ook zo’n succesverhaal, laat het ons weten.

We wensen Tirsa succes met het Voortgezet onderwijs!