Ook in de zomer van start!

“Wanneer kunnen mijn kinderen starten? Pas na de zomervakantie?”

Nee, je kinderen kunnen op elk moment van het jaar starten. De Wereldschool is het hele jaar door geopend. De deuren in de zomervakantie sluiten zou voor veel kinderen ook niet uitkomen. Denk maar bijvoorbeeld aan Australië. Kinderen hebben daar juist in december zomervakantie.

Tijdens de zomervakantie hebben de kinderen natuurlijk meer tijd om aan de Nederlandse lessen te zitten. Veel gezinnen kiezen er dan ook voor om juist in deze periode de frequentie van de lessen omhoog te schroeven. Zo kan je de lessen nog flexibeler indelen! Een van de speerpunten van de Wereldschool.

Aanmeldprocedure Wereldschool

Over twee weken van start?

Dat kan namelijk. Natuurlijk kunnen je kinderen niet zomaar met een willekeurig pakket starten. Het is belangrijk dat het pakket aansluit op het niveau van je kind. Daarop doorlopen wij een aantal stappen voordat de aanmelding  definitief gedaan kan worden.

Stap 1: inventarisatie

We willen natuurlijk eerst weten wat de situatie is. Spreek je bijvoorbeeld thuis Nederlands? Wat is het doel? Hebben je kinderen al eerder Nederlandse les gehad? Is het duidelijk wat het niveau van je kinderen is? En ga zo maar door.

Meestal zal de inventarisatie telefonisch plaatsvinden. Je bent overigens ook van harte welkom bij ons op kantoor of op een van onze voorlichtingsbijeenkomsten.

Testen? Wanneer niet duidelijk is wat het niveau van je kinderen is, moeten je kinderen getest worden. Deze testen kunnen gewoon thuis worden gemaakt. Na de testen ontvang je een uitgebreid advies over het instroomniveau. We kunnen tevens een uitgebreid onderzoek laten uitvoeren (dyslexie of intelligentie bijv.).

Stap 2: advies

Na de inventarisatie kunnen wij je een passend advies geven. Akkoord? Dan is de volgende stap het invullen van een aanmeldformulier.

Stap 3: aanmelding

Voor de aanmeldingen hebben we aantal documenten nodig.

• Ingevuld aanmeldformulier;
  • Kopie van het paspoort van je kinderen;
  • Indien beschikbaar: de laatste schoolrapportages.

Nadat wij de aanmelding binnen hebben, wordt er een factuur opgemaakt. Betalen kan in 1 keer, 5 termijnen (+5% administratiekosten) of in 10 termijnen (7,5% administratiekosten).

Stap 4: Verzending

Nadat het bedrag door jou op de rekening is gestort, kan het pakket verzonden worden. Het is aan te raden om te kijken of jullie het pakket zelf mee kunnen nemen. Dit is vaak voordeliger. We kunnen de startdatum ook op een later moment inplannen, zodat jullie het pakket wel alvast in huis hebben.

Stap 5: Kennismaking met de docent

Voordat je start, maak je altijd eerst kennis met de docent. Meestal gebeurt dit via Skype. Je weet dan in ieder geval wie er aan de andere kant van de computer zit. Daarnaast kan je de praktische zaken bespreken. Denk bijvoorbeeld aan de planning.

Stap 6: aan de slag!

Het grote voordeel van de Wereldschool, is dat jij het tempo bepaalt. Zo kan je de frequentie en duur van de lessen perfect aan jullie situatie aanpassen. Daarom heb je ook recht op 18 maanden begeleiding. Hebben je kinderen net iets meer moeite met acclimatiseren? Dan kan je er bijvoorbeeld voor kiezen de lessen op een later moment in te plannen.

Daarnaast ontvang je maandelijks een voortgangsrapportage. Je weet dus precies waar je kinderen staan en kan tijdig schakelen. Het directe contact met de docent en de hoge ouderbetrokkenheid, zorgen er al jaren voor dat Wereldschoolleerlingen bovengemiddeld scoren!

Dus, deze zomer starten?

Wil je meer weten en ben je benieuwd naar de diensten van de Wereldschool? Heb je vragen over de leerplicht of over onderwijs in het buitenland? Klink dan op de onderstaande link en vul het formulier in. Wij helpen je graag!

Informatie afstandsonderwijs Wereldschool

Volg ons ook op Facebook , Twitter en LinkedIn, abonneer je op ons Youtube-kanaal en blijf op de hoogte!