Paola Di Lello, oud- leerling en inmiddels schrijfster!

Paola Di Lello heeft samen met haar broer Ricardo een groot deel van haar schooltijd het (afstands)onderwijs via de Wereldschool gevolgd. Omdat haar ouders beroepsmatig veel moesten reizen was onderwijs via een lokale school niet mogelijk. Inmiddels studeert Paola, 21 jaar oud, weer in Nederland en heeft zij zelfs haar eigen boek geschreven: “Achter de muur”. Lees hieronder het verhaal van oud- leerling Paola.

Ik ben Paola Di Lello (21), oud-leerling van de Wereldschool en momenteel vierdejaarsstudent aan de Fontys Dansacademie te Tilburg; en inmiddels schrijfster van het fantasyboek ‘Achter de muur’!

Tijdens mijn jeugd heb ik door Europa gereisd met mijn ouders, die traditionele muzikale circusclowns van beroep zijn. Mijn moeder koos ervoor om mij en mijn broer via het systeem van de Wereldschool les te geven, wat we vanaf groep 1 tot en met vwo 3 met plezier gedaan hebben! Uiteindelijk wilden we echter onze middelbare school in Nederland af maken, en zijn we neergestreken in Veldhoven. Dit was vooral vanuit sociaal oogpunt, hoewel ik in alle eerlijkheid kan zeggen dat ik nooit spijt heb gehad van al die jaren thuisscholing. Het was vooral erg gezellig!

Het is leuk om te lezen dat Paola altijd met plezier het onderwijs via de Wereldschool heeft gedaan. Ook haar ouders zijn lovend: “Wij zijn er van overtuigd dat onze kinderen veel beter 'geschoold' zijn door de Wereldschool, dan mogelijk was geweest op een reguliere school”.

Schrijven was voor Paola een grote passie. Vanaf haar twaalfde is ze begonnen met het serieus uittypen van al haar ideeën. Tijdens haar periode op de Wereldschool had ze hier nog wel tijd voor. “In Nederland werd het alleen een stuk moeilijker om dit vol te houden, gezien de druk en hoeveelheid uren van mijn opleiding tot danser”. Via een pitch bij Zilverbron is haar roman “Achter de muur” tot stand gekomen.

Het is natuurlijk geweldig om te zien dat Paola na het onderwijs via de Wereldschool een boek heeft geschreven en wij zijn natuurlijk benieuwd waar het boek over gaat…..

Het verhaal gaat over Glenner Reding, een eenzaam en bitter figuur, wiens extreme impulsiviteit hem nogal wat problemen oplevert. Onverwachts wordt hij afgevoerd naar de zwaarbewaakte grens van het land waar de mensheid leeft. Daarachter bevindt zich een levensgevaarlijk en onbewoond gebied: de Woestenij. Hij wordt met een verkenningseenheid de grens over gestuurd. Hoe meer leden van zijn Eenheid sterven, hoe meer hij met zichzelf geconfronteerd wordt. Langzaam ontrafelt hij de geheimen waarvan sommige tot vreemde en onverwachte wegen leiden. Zal hij de Woestenij weten te overleven? Glenner ontpopt zich tot iemand die hij nooit verwacht, en nooit gedacht had, te willen zijn.

De Wereldschool wenst Paola veel succes met haar boek en natuurlijk met haar dansopleiding. Bent u naar aanleiding van dit verhaal benieuwd geworden naar het boek? Dan kunt u Paola mailen:paoladilello38@gmail.com of opzoeken op Facebook.

Wij zijn altijd op zoek naar leuke verhalen van (oud)leerlingen. Het is niet alleen leuk om deze ervaringen te lezen en te delen, maar je kan er anderen ook mee verder helpen. Lijkt het je leuk om je ervaringen te delen met anderen? Neem dan contact met de Wereldschool op via info@wereldschool.nl