Reizen en leerplicht

Wij krijgen elke dag vragen over de leerplicht. Over het algemeen zijn ouders redelijk op de hoogte van het feit dat leerplicht schoolplicht is. Een wereldreis is in de basis niet toegestaan. De vragen die we krijgen gaan dan ook vaak over de mogelijkheden die ouders hebben wanneer ze een lange reis met kinderen willen maken.

Welke mogelijkheden dit zijn, lees je terug in onze whitepaper leerplicht. Vul je gegevens in op deze pagina en je ontvangt de whitepaper en vrijblijvend advies over het onderwijs op afstand.

leerplicht wereldreis met kinderen
reizen en leerplicht

Wat is de ervaring van andere gezinnen?

Wil je met andere ouders brainstormen over dit onderwerp? Kom dan langs op onze maandelijkse voorlichtingsbijeenkomst afstandsonderwijs. De ideale gelegenheid om andere ouders te ontmoeten en ervaringen uit te wisselen.

Webinar leerplicht

Samen met de Wikileerplicht van Nederland, Carolien de Bruin, heeft de Wereldschool een webinar georganiseerd. Dit webinar is opgenomen en kan je terugkijken op het Youtube-kanaal van de Wereldschool. Klik op de onderstaande link om het webinar terug te kijken.  Vergeet je niet te abonneren op ons kanaal!

Terugkijken webinar leerplicht

Nog steeds vragen?

Zit je nog steeds  met vragen over de leerplicht? Neem dan gerust contact met ons op, wij helpen je graag verder.

En natuurlijk wensen wij jullie veel plezier toe in deze mooie nieuwe ervaring. Wij krijgen van alle ouders terug dat het een enorme verrijking is, juist voor de kinderen. Dus mocht je de kans hebben om een dergelijke reis te maken, laat je dan vooral niet tegenhouden!

Volg ons ook op Facebook , Twitter en LinkedIn, abonneer je op ons Youtube-kanaal en blijf op de hoogte!