Rekenles in het buitenland

Een stuk kaas + een tulp + een klomp = ?

Wist u dat de Wereldschool ook rekenen in het basisonderwijs aanbiedt? Vanaf groep 3 tot en met groep 8 kan uw kind aan de slag met het uitwerken van sommen en het begrijpen daarvan. Door het vaker oefenen van sommen, worden de verschillende oplossingsstrategieën geautomatiseerd.

Tijdens de lessen staan doe-activiteiten centraal, zodat een kind leert om zo concreet mogelijk te handelen bij een som. Hoe hoger uw kind in de groep komt, hoe vaker dat handelen wordt omgezet naar abstract en rekentaal. Door herkenbare, leuke en praktische voorbeelden leert uw kind deze vaardigheden.

Een voorbeeld van een som in groep 8 is bijvoorbeeld:

Recept voor 1 cake:

• Boter 150 g
  • Suiker 150 g
  • Bloem 150 g
  • Zout 2 g
  • ½ zakje vanillesuiker
  • 3 eieren

Hoeveel heb je van alles nodig als je 6 cakes wil bakken voor een familiedag? Zet dit in een tabel.

Rekenen bij de Wereldschool

Bij de Wereldschool ontvangt de leerling voor het vak rekenen verschillende materialen. De methode waarmee gewerkt wordt in het basisonderwijs is “Wizwijs” en hiervan ontvangt de leerling werk- en oefenboekjes, een toetsboek en rekenmateriaal zoals een liniaal, een klokje en euromunten. Daarnaast ontvangt de leerling een door de Wereldschool ontwikkelde lesmap waarin alle instructies zijn uitgewerkt voor de ouder en de leerling. Gedurende het jaar worden verschillende toetsen afgenomen. Naast de toetsen van de methode, worden ook gedurende het jaar twee Cito-toetsen afgenomen. Op deze manier kan de docent goed in kaart brengen op welk niveau de leerling zit en met welke rekenonderdelen en welke oplossingsstrategieën de leerling nog moeite heeft.

Meer informatie ontvangen over het vak rekenen? Klik dan op de onderstaande link.

Informatie rekenen Wereldschool

PS Heeft u de rebus al opgelost (zie bovenstaande afbeelding)? Kaas + tulp + klomp = ? Hint: het is een instinker, let goed op de plaatjes!

Volg ons ook op Facebook , Twitter en LinkedIn en blijf op de hoogte!