Scholing in het buitenland: Need or nice?

Afgelopen woensdag 22 april hebben onderwijskundige Sylvia Woortman en adviseur Internationale Scholing Hetty de Goeijen namens de Wereldschool een presentatie verzorgd voor de leden van de Contactgroep Buitenland. In deze groep hebben de Global Mobility Managers van 27 multinationals zitting. Zij zijn verantwoordelijk voor de uitzending van Expats en één belangrijk onderdeel daarbij is de scholing voor de kinderen die meegaan naar het buitenland.

Daar kan de Wereldschool uitstekend in adviseren. Tijdens de vergadering bij één van de deelnemers ‘Perfeti van Melle’ vertelde Sylvia Woortman over de te nemen stappen bij de keuze van een school en het belang van het bijhouden van het Nederlands. Ook werd een casus van een gezin naar Hamburg uitgewerkt.

Maar vooral de vragen van de leden vormden een interessant gesprek.
•    Wat zijn criteria bij het kiezen van de juiste school voor een kind?
•    Is het uitgangspunt een objectief advies?
•    Wat is het beleid van de uitzendende organisatie en sluit het advies daarop aan?
•    Wanneer is een taaltraining noodzakelijk?
•    Hoe wordt omgegaan met de wensen van ouders?

Onze adviseur Hetty de Goeijen formuleerde duidelijke antwoorden, waar de leden verder over kunnen sparren. Het nadenken over nuttige, verplichte of aanvullende scholing vormt een uitdaging voor veel expatmanagers. In ieder geval is een advies voor scholing in het buitenland meestal uniek. Elk gezin en uitzending en land is anders bij een vertrek naar het buitenland, maar daar kan de Wereldschool  prima mee uit de voeten! Natuurlijk hoort het Nederlands van de Wereldschool daar bij.  De Wereldschool kan zelfs het complete onderwijs vormgeven, want alle vakken inclusief diploma is mogelijk.

Heeft u ook interesse in een presentatie als deze? Of is er een concreet gezin dat u wilt aanmelden voor advies? Of zijn er andere vragen rondom scholing in het buitenland? Neem vrijblijvend contact met ons op, we komen graag bij u langs.