Beste ouders van de Wereldschool,

Beste leerlingen,

 

Afgelopen weekend heeft een serveronderhoud plaatsgevonden, waardoor ons leerlingvolgsysteem tijdelijk niet bereikbaar was.

We hebben dit via onze website, onze Facebook pagina en via onze docenten kenbaar gemaakt.

Helaas heeft dit langer geduurd dan gepland. Sinds maandagochtend 8 uur is alles weer werkend.

 

Wellicht heeft u hier niets van gemerkt, dat is fijn en is dit enkel ter informatie.

Andere ouders en leerlingen hadden hier wel hinder van, daarom deze uitleg.

 

Allereerst wil ik onze excuses aanbieden voor het feit dat dit te lang heeft geduurd.

Ik weet dat een flink aantal leerlingen van de Wereldschool in het weekend aan de lessen werkt en als je daar dan niet bij kan, is dat heel vervelend.

 

We hebben veel berichtjes en telefoontjes ontvangen over dit ongemak; met dit bericht wil ik daar enige toelichting over geven.

 

  • Het aantal keer dat een serveronderhoud of update wordt uitgevoerd proberen we altijd tot het minimum te beperken, maar is wel nodig voor vernieuwingen en veiligheid in de digitale wereld van nu.
  • Geen enkele dag van de week is geschikt om een onderhoud uit te voeren, er zullen altijd mensen/leerlingen zijn die er hinder van ondervinden. Dit keer was het een weekend, ook vrijdagmiddag en donderdag nacht zijn al eens gebruikt voor een update.
  • De toegang tot Its Learning verliep ook niet goed. Dit komt omdat naam en wachtwoord geverifieerd worden via de database op de server. Deze server was in onderhoud, en dus was toegang helaas niet mogelijk.
  • Het onderhoud deze keer was nodig vooral in verband met de veiligheid van de systemen. We willen niet dat privacy gegevens van buitenaf toegankelijk worden. Ook is het leerlingvolgsysteem op een eigen server gezet, zodat de snelheid en prestatie ervan verbetert.
  • Elke keer als er een update aankomt, maakt de Wereldschool dit kenbaar via bovenstaande kanalen. Houd u deze in de gaten of vraag de docent, een aangepaste planning is prima mogelijk bij de Wereldschool.
  • Voor vragen tijdens een update kunt u een bericht sturen naar info@wereldschool.nl. Ik kan niet garanderen dat deze altijd in het weekend worden beantwoord, maar stuur een bericht en we nemen na het weekend zo snel mogelijk contact met u op.
  • Tijdens een update houden wij zelf ook in de gaten of alles goed gaat en zo nodig maken we dit kenbaar. Ik begrijp dat dit deze keer te laat is gekomen.

 

Uiteraard doen we er alles aan om dit soort situaties in de toekomst te voorkomen.

Nogmaals sorry voor het ongemak.

 

Heeft u nog vragen, dan horen wij dat graag. U kunt mij bereiken op +31(0)320 229966

 

Mochten er nog een probleem ontstaan met inloggen of het leerlingvolgsysteem, dan zien wij dat graag in de mail terug begeleid door een printscreen van de foutmelding, het tijdstip van het probleem en wat u precies aan het doen was in het systeem. Met deze concrete informatie kunnen we nagaan wat er speelt en hoe we u kunnen helpen.

 

 

Met vriendelijke groeten,

 

Sylvia Woortman

Manager Kwaliteit & Ontwikkeling

Laat een reactie achter