Thaisa Fiering, docent basisonderwijs

Wie ben ik?

Mijn naam is Thaisa Fiering en ik woon in Zwolle. Ik werk sinds januari 2014 bij de Wereldschool. Naast mijn werkzaamheden als docent basisonderwijs, heb ik ook andere taken bij de Wereldschool, zoals het ontwikkelen en verbeteren van onze lesmaterialen. Naast mijn werk bij de Wereldschool doe ik graag aan wedstrijdzwemmen en vind ik het erg leuk om bij vrienden en familie op bezoek te gaan.

Buitenland-ervaring

Het leuke aan het werken bij de Wereldschool is, is dat ik met veel verschillende mensen in verschillende landen contact heb. In de meeste landen ben ik zelf nog nooit geweest! Zo krijg je toch een inkijkje in de cultuur en het land waar de familie woont. In de zomervakanties ga ik vaak wel naar het buitenland. Meestal zijn dit landen in Europa, maar afgelopen jaar ben ik in Zuid-Afrika geweest en dit jaar staan de VS en Canada op de planning! Naast mijn vakanties, ben ik ook in 2013 tijdens mijn studie voor twee maanden naar India gegaan. Daar heb ik mijn afstudeeronderzoek voor mijn master Onderwijskunde uitgevoerd. Een hele bijzondere ervaring, ook vanwege het feit dat ik bij mijn Indische collega’s in huis woonde, waardoor ik volledig werd ondergedompeld in de mooie cultuur van India. Aan die tijd denk ik nog vaak terug!

Hoe ziet mijn werkdag bij de Wereldschool eruit?

In tegenstelling tot de andere docenten van de Wereldschool, werk ik niet vanuit huis, maar vanaf het hoofdkantoor van de Wereldschool in Lelystad. Daar ben ik de hele week te vinden. Meestal begin ik ’s ochtends met het bekijken van de berichtenbox in ons leerlingvolgsysteem om te kijken of ik een berichtje heb van een leerling of ouder met een vraag die ik moet beantwoorden. Daarna kijk ik of de leerlingen in onze digitale leeromgeving Its Learning een toets of opdracht hebben ingeleverd. Deze moet ik namelijk nakijken en beoordelen. Soms heb ik die dag ook een skypegesprek met een leerling gepland, om bijvoorbeeld kennis te maken of om juist het tussenrapport te bespreken. Al mijn leerlingen werken namelijk op hun eigen tempo door de stof en zijn daarom ook allemaal bij een ander hoofdstuk of les in het schooljaar! Nadat ik alle vragen van de leerlingen en ouders heb beantwoord en de toetsen heb nagekeken, ga ik aan de slag met mijn andere werkzaamheden bij de Wereldschool, zoals het ontwikkelen en verbeteren van onze lesmaterialen.

Wat is uniek aan het lesgeven bij en het volgen van lessen via de Wereldschool?

De Wereldschool biedt individueel onderwijs aan, waardoor leerlingen op hun eigen moment en in hun eigen tempo de lessen kunnen doorlopen. Dat maakt het begeleiden van deze leerlingen ook heel bijzonder, omdat je de leerling heel gericht feedback kunt geven op een onderdeel dat wellicht nog verbeterd kan worden. Daarnaast zijn ouders erg betrokken bij de ontwikkeling van hun kinderen, waardoor zij hun kinderen kunnen helpen boven zichzelf uit te stijgen!

Een goede raad tot slot

Het volgen van het Nederlands onderwijs via de Wereldschool is niet niks! Het kost tijd en moeite om het niveau op peil te houden. Daarom is het belangrijk om de lessen te integreren in het dagelijks leven, zodat het voor de leerling logisch wordt om op een vast moment de Wereldschoollessen te volgen. En blijkt dit toch lastig te zijn of ondervinden jullie ergens problemen mee, vraag dan de docent om advies. De docent begeleidt meerdere families met een soortgelijke situatie en heeft wellicht de gouden tip om jullie verder te helpen!

Heb je het verhaal van Miranda Jacobs al gelezen? Vanuit Zwitserland geeft zij les aan kinderen die Nederlandse taal nog niet goed beheersen, het NT2 pakket. Benieuwd naar haar verhaal? Klik dan hier om naar het stuk te gaan.

Volg ons ook op Facebook , Twitter en LinkedIn en blijf op de hoogte!