Vernieuwingen en verbeteringen

De Wereldschool zit zeker niet stil en vernieuwt regelmatig haar onderwijs. Soms is dit aanvullend, soms helemaal nieuw. De Wereldschool volgt zelf nieuwe ontwikkelingen in het onderwijs en sluit daar op aan. Maar daarbij luisteren we zeker ook naar de leerlingen en hun ouders. Afgelopen jaar hebben we de enquête kwaliteitszorg laten invullen door de ouders. En daarnaast ontvangen we ook tussendoor feedback. Hieronder volgt een rijtje met kleine aanpassingen en vernieuwingen die we naar aanleiding daarvan hebben gedaan. Leuk en interessant om te laten weten:

• In het lespakket zitten verschillende mappen en het is best een uitzoekwerk om de juiste materialen bij de juiste les te vinden. De lesmap van groep 3 is inmiddels veranderd en dit gaat met alle nieuwe lesmappen ook gebeuren. Er is één map per vak en bij elke les zitten direct de juiste werkbladen of toetsen gevoegd, alles in één oogopslag bij elkaar.
  • Elke handleiding wordt door een derde lezer doorgenomen om spellingfoutjes en taalfouten eruit te halen. De auteur en de onderwijskundige redigeren al veel, maar dit extra paar ogen scheelt nog meer.
  • Meer persoonlijk contact zal vormgegeven worden door vaste Skype momenten. Skype is al een tijdje een mogelijkheid in ons lespakket, maar dit zal nader uitgewerkt worden.
  • Op aanvraag zijn boekenlijsten voor e-books beschikbaar, zodat de ouders kunnen kiezen of ze een boekenpakket willen ontvangen of zelf titels op hun eigen e-reader willen zetten.
  • Diverse wensen voor ons leerlingvolgsysteem zijn doorgevoerd zoals meerdere bestanden kunnen uploaden in een bericht, voortgang met commentaar compleet in beeld, makkelijker berichten antwoorden of doorsturen en een directe doorlink naar de ELO.
  • Linkjes naar websites zijn nagelopen bij de zaakvakken en zijn weer uptodate, en tips met interessante websites zijn toegevoegd.

Zo ziet u, ook achter de schermen worden allerlei punten opgepakt. Heeft u nog meer tips of feedback, laat het ons weten!