Vernieuwingen voor lezen en schrijven met de Wereldschool

De Wereldschool heeft weer enkele vernieuwingen klaar staan. Om de kwaliteit en juiste leerlijnen te waarborgen veranderen enkele vakken van methoden. Dit jaar zijn er vernieuwingen voor lezen en schrijven in het basisonderwijs.

Schrijven

Voor het vak Schrijven gaat de Wereldschool werken met ‘Schrijven in de Basisschool’. Hierbij wordt het schuin aan elkaar schrijven met een juiste didactiek aangeboden in groep 3, 4 en 5. In januari 2014 zijn alle groepen klaar.

Nederlands groep 3

Ook het leren lezen in groep 3 wordt aangepast. Hoewel wij jaren met plezier en met goede resultaten gewerkt hebben met Leeshuis, gaat deze methode stoppen. Daarom stapt de Wereldschool nu over naar de methode Veilig Leren Lezen. Hierbij zijn de lessen aan de leerling geschreven. Afbeeldingen van de nieuwe woorden en oefeningen zijn hieraan toegevoegd.
Daarnaast bieden we vanaf groep 6 een typecursus aan, zowel vanaf cd-rom als online.

We hopen dat onze leerlingen met enthousiasme zullen beginnen met deze nieuwe materialen. Meer lezen over ons aanbod in het basisonderwijs? Klik hier voor ons programma basisonderwijs.