Voorbereid op stap met een emigratiedag

Op 13 september organiseerde Visa4you een emigratiedag in Utrecht. Deze was dit keer gericht op mensen die emigratie naar Australië, Canada of Nieuw Zeeland overwegen. Vooraf had de organisatie 136 aanmeldingen ontvangen.

De beurs werd om 13:00 uur geopend. Allereerst werden de deelnemende bedrijven voorgesteld.
Daarna konden de bezoekers lezingen volgen, films bekijken, ervaringen en tips uitwisselen op het ontmoetingsplein of een bezoekje brengen aan de informatiemarkt. Behalve de Wereldschool waren onder andere OOM Verzekeringen en Agrimove aanwezig. De informatiemarkt werd goed bezocht. Ook bij onze stand was het druk. Na de introductie kwamen verschillende gezinnen naar ons toe voor meer informatie. We hebben contactgegevens ontvangen van dertien gezinnen die serieus overwegen te gaan werken met de pakketten van de Wereldschool. We hebben inmiddels contact met ze opgenomen, om vervolgafspraken te maken. De overige bezoekers hadden geen kinderen of kinderen die het huis al uit zijn.

Al met al was het een waardevolle- en zeer informatieve dag voor zowel de oriënterende bezoeker, als voor mensen met concrete plannen. Het is dan ook een aanrader voor belangstellenden om dit soort dagen te bezoeken.
Interessante emigratiedagen worden regelmatig georganiseerd door Visa4you en JoHo.