We zijn overgestapt naar een nieuw leerlingvolgsysteem: #OnderwijsOnline

onderwijsonline digitale leeromgeving Wereldschool

Onze leerlingen zijn hier inmiddels al van op de hoogte: de Wereldschool heeft een nieuw leerlingvolgsysteem genaamd #OnderwijsOnline! Maar voordat deze ontwikkeling tot stand is gekomen, verliep de communicatie tussen leerlingen en docenten nog op de ouderwetse manier. Dat gold ook voor cijferadministratie. We nemen je even kort mee terug in de tijd. Hoe zat het ook alweer?

Vanaf het begin

De Wereldschool bestaat al sinds 1948: alle lesbrieven en toetsen vlogen per post de hele wereld over. Die tijd is inmiddels wel veranderd.

Vanaf 1992 werkt de Wereldschool met een leerlingvolgsysteem. Toen was het nog eenvoudig en werden er voor het eerst cijfers digitaal vastgelegd.

Vanaf 2000 is dit verder ontwikkeld en communiceren de leerlingen en hun docenten via ons digitale platform. Berichtjes, vragen en toetsen kunnen zo veel sneller op de juiste plek bij de juiste docent terecht komen.

In de moderne tijd

In 2011 heeft dit leerlingvolgsysteem een ‘make-over’ gekregen: een moderne wereldbol, een voortgangsoverzicht en planning per leerling en een mailbox die heel gemakkelijk werkt. Registreren van waarderingen en communiceren zijn altijd nog de twee belangrijke pijlers in ons leerlingvolgsysteem, dat zag je ook terug in de interface van het platform.  Om leerlingen individueel te begeleiden en te volgen, is ons systeem altijd maatwerk geweest.

Nieuw systeem in 2019

Maar nu, in 2019, is het weer tijd voor vernieuwing. Na ruim een jaar van uitdenken, wekelijkse sessies om processen door te nemen, inrichten en testen, is het zover. De Wereldschool lanceert een nieuw leerlingvolgsysteem: #OnderwijsOnline.

We gaan mee in de digitale eisen en looks van deze tijd: vernieuwend, overzichtelijk en makkelijk! Het toegangsscherm, ofwel dashboard, werkt intuïtief en met een paar klikken is de leerling op de goede plek. Zo gaat de communicatie verlopen middels een chatfunctie en in je netwerk kun je al je docenten en mentoren bekijken en benaderen.

Het insturen van toetsen gaat via de voortgang. De docent ziet dit terug in het inleverloket en middels verschillende statussen is voor elke gebruiker duidelijk te zien wanneer iets ingeleverd, nagekeken en beoordeeld is.

Diverse notificatiemeldingen wijzen je de weg. Tevens kun je vanuit #OnderwijsOnline zonder in te loggen doorverwezen worden naar onze ELO of website.

Positieve reacties van leerlingen,  ouders en docenten

Sinds de livegang hebben we talloze positieve reacties ontvangen over ons nieuwe onderwijssysteem. Zie onderstaand een aantal reacties van Wereldschoolleerlingen, ouders en docenten:

“Wij hebben het lvs geprobeerd en het ziet er goed uit, gefeliciteerd!”

“Op dit moment probeer ik een toetspagina van het vak rekenen in te leveren in het nieuwe leerlingvolgsysteem. Wat er overigens heel goed uitziet.”

“En wat een mooi systeem. Ik zie zeker heel wat voordelen ten opzichte van het oude systeem.”

“Het ziet er prachtig uit de nieuwe site.”

“Onderwijs Online, het ziet er echt top uit! Ik ben er al redelijk in thuis. Mijn complimenten!”

Gelijk van start met OnderwijsOnline

Alle Wereldschoolleerlingen kunnen nu gebruikmaken van ons nieuwe systeem. Maak nu snel een snelkoppeling op je scherm naar https://wereldschool.onderwijsonline.nl/. Heb je vragen of loop je ergens tegenaan tijdens het gebruiken van ons nieuwe platform? Dien je vraag in via de ‘Stel je vraag’ functie onderin bij je profielfoto.

De Wereldschool; altijd opzoek naar de beste oplossingen

We zijn continu op zoek naar de beste oplossing voor het bieden van afstandsonderwijs. Samen werken we aan een het onderwijs van de toekomst. Dit is een eerste stap, maar er zullen ongetwijfeld veel meer ontwikkelingen plaatsvinden. Denk bijvoorbeeld aan de verdere digitalisering van onze lessen. Wil je meer weten hoe wij het onderwijs vorm geven? Of wil je graag in aanmerking komen voor een vrijblijvend adviesgesprek? Vul dan ons contactformulier in en we zullen zo spoedig mogelijk contact opnemen.