Wereldschool geeft presentatie op de voorlichtingsdag van Defensie

Op 25 maart 2017 mocht de Wereldschool een presentatie geven op de voorlichtingsdag van Defensie. Aarti Shamlal en Sylvia Woortman waren op 25 maart hierbij aanwezig namens de Wereldschool.

Elke jaar organiseert Defensie een voorlichtingsdag speciaal voor medewerkers die een functie ambiëren in het buitenland.  Het is belangrijk voor deze medewerkers om op de hoogte te zijn van de consequenties voordat ze een functie accepteren. Dit is niet alleen belangrijk voor de medewerker, maar ook voor hun partner. Daarom organiseert  Defensie een voorlichtingsdag voor medewerkers en hun partners met als doel een realistisch beeld en een juiste mindset te creëren.

Ongeveer 60 personen waren afgelopen zaterdag aanwezig met hun partners om onder andere informatie te ontvangen over het onderwijs in het buitenland. De volgende onderwerpen kwamen tijdens de presentatie aan bod:

• Meertaligheid
  • Diversie  onderwijs opties
  • Nederlandse les via de Wereldschool
  • Tips bij voorbereiding op vertrek, bij aankomst en terugkeer
  • De samenwerking tussen de Wereldschool en Defensie

Sylvia Woortman en Aarti Shamlal bij Defensie

Sinds eind 2014 is de Wereldschool de partner van Defensie inzake Nederlandse lessen voor de kinderen van Defensiemedewerkers die uitgezonden worden.

Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Contactformulier

Volg ons ook op Facebook , Twitter en LinkedIn en blijf op de hoogte!