Afstandsonderwijs bij emigratie

De onderwijsoplossing voor je kind om te aarden

afstandsonderwijs bij emigratie kind laten aarden

De impact van een internationale verhuizing

Op naar een nieuw avontuur met z’n allen! Ga je naar het buitenland verhuizen? Dan staat jullie een mooi avontuur te wachten. Maar deze emigratie heeft natuurlijk ook impact op je kind. Kennismaken met de nieuwe omgeving en een ander cultuur kan best spannend zijn. Dat geldt ook voor het onderwijs. Je kind spreekt Nederlands en moet op korte termijn zowel de nieuwe (school)taal leren als wennen aan het lokale onderwijssysteem. Bij de Wereldschool is je kind in goede handen: wij geven je kind de kans om eerst in zijn veilige thuisomgeving te aarden. Dit middels het afstandsonderwijs van de Wereldschool dat flexibel in te richten is en waar er ruimte is voor groei.

Overgangsjaar: veilig thuis leren én op eigen tempo

Eenmaal in jullie nieuwe land moet je kind naar een lokale school. Een uitdaging bij het emigreren is om alles opnieuw uit te vinden. Wil je je kind de kans bieden om te wennen aan deze overstap? Met ons thuisonderwijs volgt je kind deels of volledig het Nederlands onderwijs op afstand. Hierdoor is er in de tussentijd voldoende tijd om de nieuwe taal leren van het nieuwe woonland. Onze docenten nemen de begeleiding en de beoordeling voor hun rekening. Jij als ouder hoeft je kind slechts te ondersteunen en houdt vanuit huis zicht op de voortgang.

Afstandsonderwijs bij emigratie moeder en kind
Geen klassikaal onderwijs

Strenge coronamaatregelen?

Gelden er strenge coronarestricties op de lokale school? Of in het hele land? Kies dan voor veilig thuis leren via de Wereldschool. Altijd én overal erkend Nederlands onderwijs! Interesse? Stel al je vragen aan onze onderwijsadviseurs tijdens een vrijblijvend gesprek.

Presteert je kind beter bij thuisonderwijs, leert hij of zij liever op eigen tempo en op een zelfgekozen moment? Het afstandsonderwijs via de Wereldschool is de uitkomst voor jou en je kind! Vraag vrijblijvend naar de mogelijkheden.

Haal het beste uit je kind!

Interesse in online en persoonlijk onderwijsadvies?

Afstandsonderwijs bij emigratie haal het beste uit je kind
afstandsonderwijs bij emigratie keuze uit schoolpakketten Wereldschool

Kies het lesprogramma dat past bij je kind!

We raden het vak Nederlands aan voor het op niveau houden van de moedertaal. Het is ook mogelijk om een aantal aanvullende vakken of het volledig programma thuisonderwijs te volgen. Denk aan schoolvakken als rekenen, economie, aardrijkskunde of natuurkunde. Tijdens een gratis adviesgesprek kijken we samen welke lesprogramma’s aansluiten bij jullie situatie.

Meer informatie over emigreren naar het buitenland?

Ben je op zoek naar advies over emigreren met kinderen naar het buitenland? Wij hebben een handige checklist samengesteld voor ouders die overwegen om met hun kinderen naar het buitenland te verhuizen. Deze emigratie checklist is gebaseerd op tips en ervaringen van andere ouders die deze belangrijke stap al hebben genomen.

Veelgestelde onderwijsvragen

Bekijk onze FAQ-pagina met de meest gestelde vragen over het afstandsonderwijs via de Wereldschool in het buitenland.

Een aantal vragen voor jou op een rij:

Ja, we zijn erkend door het Ministerie van Onderwijs en Cultuur. Wij staan ook onder toezicht van de Onderwijsinspectie. Om de vier jaar krijgen we hiervoor een kwaliteitsrapport. Hierdoor voldoet onze onderwijskwaliteit aan de eisen. We zijn ook aangesloten bij Stichting NOB. Ga naar onze pagina kwaliteit voor meer informatie.

Ja, je mag je eigen pakket samenstellen. Nederlands, geschiedenis, natuurkunde of aardrijkskunde. Of je kiest een compleet pakket. Tijdens een gratis adviesgesprek kijken we naar de beste aansluiting voor je kind.

Het afstandsonderwijs via de Wereldschool is voor kinderen van 2,5 t/m 18 jaar: van peuter- tot aan voortgezet onderwijs. Ga naar lesprogramma’s voor meer informatie.

Op ieder moment van het jaar is inschrijven bij ons mogelijk. Dit kan online of op aanvraag via een digitaal aanmeldformulier. Voor een aanmeldformulier neem dan contact met ons op.

Reviews

Ervaringen van onze leerlingen en ouders