niveautesten school

Niveautesten en meer bij de Wereldschool

De Wereldschool bied je een breed scala aan diensten. Wij kunnen een schooladvies geven, kinderen testen op school- of taalniveau, rapporten vertalen en ga zo maar door. Met onze testen ben je ervan verzekerd dat je kind in het juiste leerjaar begint of het juiste niveau volgt in het basis– of voortgezet onderwijs bij de Wereldschool.

Let op: de niveautest is een test om inzicht te krijgen in het niveau/leerjaar voor instroom bij de Wereldschool en niet voor externe schoolorganisaties.

niveautesten school

Nederlands taalniveau testen

Wil je je kinderen het Nederlands onderwijs laten volgen bij de Wereldschool? Hebben je kinderen een tijdje geen Nederlandse les gehad en heb je geen idee in welk leerjaar je kinderen in zouden kunnen stromen? Dan is het belangrijk er een test gemaakt wordt voordat zij met een lespakket van de Wereldschool starten. Op deze manier weet je zeker dat je kinderen op het juiste niveau instromen bij het volgen van ons afstandsonderwijs.

De testen zijn digitaal en kunnen gewoon vanuit huis worden gemaakt. Wij sturen de testen naar een door jouw opgegeven e-mailadres. Na afronding zal een docent van de Wereldschool de uitkomst analyseren om je zo een passend advies te kunnen geven. Met de testresultaten bepalen onze adviseurs welk pakket geschikt is voor jouw kind.

Onderwijskundig advies en RT

De onderwijskundige van de Wereldschool kan je ondersteunen bij diverse onderwijsvraagstukken. Denk bijvoorbeeld aan hoogbegaafdheid en dyslexie. De flexibiliteit van de Wereldschool biedt voor veel kinderen meer mogelijkheden dan een reguliere school. Vertrek je niet naar het buitenland? Dan kun je beter eerst contact opnemen met het dochterbedrijf van de Wereldschool: www.ivioschool.nl
IVIO@school concentreert zich op leerlingen binnen Nederland en is gericht op ‘bijzondere leerlingen’.

Advies voor scholen in het buitenland

Wat is nu een goede school? Welke school past bij jouw gezinssituatie? En hoe ziet het schoolsysteem er in een bepaald land uit? Een goede school in het buitenland vinden, is soms een leuke uitdaging. De Wereldschool kan je hierin ondersteunen. Voor vraagstukken over scholen in het buitenland kun je contact met ons opnemen via ons contactpagina.

Rapporten vertalen

Keer je terug naar Nederland en heeft de school in Nederland een vertaling van de rapporten nodig? Uiteraard kunnen we dit voor je doen!

Nederlands als tweede taal letters vader en zoon
Wij helpen je graag!

Vertrek je naar het buitenland of keer je terug naar Nederland? En heb je vragen over het onderwijs? Lees dan onze tips of laat je gegevens achter voor persoonlijke hulp bij jouw vragen.

Meer informatie nodig over de niveautesten en overige diensten? Vraag het hier aan!

Ouder en kind woorden oefenen

Reviews

Ervaringen van onze leerlingen en ouders