Kwalitatief goed onderwijs in het buitenland.

Waar en wanneer dan ook!

Flexibele planning
Alle vakken in het basis- en
voortgezet onderwijs
Persoonlijke aandacht
en begeleiding

De Wereldschool heeft een divers aanbod van lespakketten voor kinderen die om verschillende redenen in het buitenland verblijven. Deze pakketten voorkomen een (taal)achterstand bij de kinderen zodat zij zonder problemen kunnen instromen bij terugkeer naar Nederland. Of uiteindelijk de mogelijkheid hebben om probleemloos in Nederland te kunnen studeren. Weet je bijvoorbeeld dat 40% van de emigranten uiteindelijk weer terugkeert?

Keer je niet terug naar Nederland? Ook dan is een lespakket van de Wereldschool interessant. Denk onder andere aan: studiemogelijkheden in de toekomst, contact met familie of het meegeven van de Nederlandse taal- en cultuur.

Waar staat de Wereldschool voor en wat is ons aanbod?

Nederlandse lessen volgen via de Wereldschool biedt veel voordelen:

Altijd een passend aanbod

Elk kind is anders, de een gaat naar een internationale school en de ander heeft behoefte aan volledig Nederlands onderwijs. Waar jullie ook behoefte aan hebben, de Wereldschool biedt aansluitende lesprogramma’s voor je peuter tot aan leerlingen in 6 vwo. Kies het pakket dat bij jullie past.

De Wereldschool is er voor ieder gezin in het buitenland. Wat kun je van ons verwachten?

Het Nederlands onderwijs via de Wereldschool is gericht op het creëren van leerplezier. Daarnaast staat individueel leren bij ons hoog in het vaandel waardoor je de begeleiding krijgt en het onderwijs volgt die je nodig hebt.

De Wereldschool is flexibel voor jou en je gezin. Jullie kunnen op elk moment van het jaar instromen en aan de slag gaan met ons afstandsonderwijs. De lesstof kan op eigen tempo gepland worden en deze is altijd en overal beschikbaar. Daarnaast is instromen het hele jaar door mogelijk en beiden we diverse lesvromen aan. Hierdoor past het onderwijs altijd bij het wonen en reizen in het buitenland.

De Wereldschool biedt kwalitatief goed en erkend onderwijs aan. Ons onderwijs voldoet aan alle kwaliteitseisen, onze leerlingen werken met kwalitatieve lesmaterialen, we werken met bevoegde docenten en alle gezinnen worden ondersteund door vakbekwame onderwijsadviseurs.

Met de lessen van de Wereldschool ontwikkelen en behouden leerlingen hun Nederlandse identiteit, geven we Nederlandse cultuur mee en wordt samenkomst van leerlingen gefaciliteerd.

en duurzaamheid. Je kind werkt met innovatieve onderwijsprogramma’s die voldoen aan de hedendaagse eisen. Tevens staan de leerling -en ouderbehoefte centraal bij elke ontwikkeling. Hierdoor sluiten de programma’s aan op de belevingswereld van ieder kind en het onderwijs dat ze gewend zijn.

Ruim 75 jaar Wereldschool

In 1936 richt Philipp Abraham Kohnstamm de stichting Instituut Voor Individueel Ontwikkeling op (IVIO). De Wereldschool opent in 1948 haar deuren en biedt kinderen, die tijdelijk met hun ouders in het buitenland verblijven, kwalitatief Nederlands onderwijs.  In al die jaren zijn de basisprincipes hetzelfde gebleven:

Meer weten over de Wereldschool?

Heb je vragen over het onderwijs in het buitenland? Wij helpen je graag verder! Door ons formulier onderin de pagina in te vullen, kun je jouw situatie bespreken met één van onze adviseurs. Voor verdere vragen neem een kijkje op onze pagina met handige tips en informatie. Tevens kun je contact met ons opnemen via het contactformulier of door te bellen naar het algemene nummer: +31320-229927.

Volg ons online!

Naast onze blogpagina, waar we leuke nieuwtjes en interessante artikelen delen, kun je ons ook volgen en bereiken via de volgende social media kanalen:

aanpassen
Leerlingen
globe
Landen
teacher
Leerkrachten
aanpassen
Lespakketten verkocht

Reviews

Ervaringen van onze leerlingen en ouders

Contact opnemen?

​Heb je vragen over het onderwijs in het buitenland? Wij helpen je graag verder!

De KMM Groep

IVIO-Wereldschool is onderdeel van IVIO-onderwijsgroep die deel uitmaakt van de KMM Groep. De KMM groep is een snelgroeiende en innovatieve bedrijvengroep uit Flevoland met zestien landelijke en deels internationaal actieve bedrijven en ruim 700 medewerkers, verdeeld over vier sterke labels. De KMM (staat voor Kennis, Marketing, Media) Groep bestaat sinds 1998. De organisatie is ooit begonnen met vier bedrijven en is nu gegroeid naar een omvang van 20 bedrijven. De KMM Groep is 7 keer benoemd tot Deloitte’s Best Managed Company (in 2008, 2009, 2010, 2011, 2016-2017, 2017-2018 en 2019). De  groep bestaat uit de volgende bedrijven: