Naar Nederland terugkeren

Wanneer je lang in het buitenland hebt gewoond en gewerkt, kan de overgang naar Nederland voor kinderen best ingrijpend zijn. In deze handreiking vind je enkele adviezen hoe je deze overgang zo soepel mogelijk kunt laten verlopen en jouw kinderen kan begeleiden bij terugkeer naar Nederland.

vacature docent voortegzet onderwijs Nederlands online plus

Randvoorwaarden voor een soepele instroom

De belangrijkste voorwaarde voor een soepele instroom is dat het Nederlands van je kinderen op het goede niveau is. Besteed dus voor vertrek nog eens extra aandacht aan de Nederlandse taal van jouw kinderen. Het is niet voldoende om thuis alleen Nederlands te spreken, investeer in een erkend lesprogramma met aandacht voor spelling en grammatica. De Wereldschool heeft hier diverse pakketten voor. Klik hier voor het aanbod. Hebben je kinderen inmiddels een achterstand? Vul dan vrijblijvend het contactformulier in. Wij zullen dan z.s.m. contact met je opnemen om te kijken hoe de Wereldschool je hierin kan ondersteunen.

Voorbereiding remigratie

Maak, zodra je weet wanneer je ongeveer terugkeert naar Nederland, een planning voor het onderwijs van je kinderen. Het liefst minimaal een half jaar van te voren, maar bij voorkeur nog eerder. Belangrijke vragen die je jezelf daarbij moet stellen zijn:

Dit zijn geen gemakkelijke vragen, waar geen standaard antwoorden op zijn. Elk kind en elke situatie is uniek. De Wereldschool wil je graag ondersteunen om uit te zoeken welke onderwijsoplossing bij jouw situatie past.

Me and My Big move Nederlandse versie

Sociaal-emotionele voorbereiding voor kinderen bij verhuizing

Hoe bereid je je kind voor op het grote avontuur? Met een leuk doe-boek! In samenwerking met Me and My Big Move, heeft de Wereldschool de Nederlandse editie van het doe-boek ontwikkeld. Het Me and My Big Move NL editie, boordevol leuke activiteiten voor ouder en kind is vanaf nu te bestellen.

Hoe kan de Wereldschool je ondersteunen?

De Wereldschool kan je op de volgende punten ondersteunen:

*Een adviestraject voor terugkeer is maatwerk. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Op zoek naar advies?

Keer je terug? Vragen over een flexibele instroom in het onderwijs? Laat dan je gegevens achter. Een adviseur van de Wereldschool neemt zo spoedig mogelijk contact met je op!

Reviews

Ervaringen van onze leerlingen en ouders