Peuteronderwijs in het buitenland voor kinderen van 2 tot 4 jaar

Online peuteronderwijs voor kinderen in het buitenland

Flexibele planning
Alle vakken in het basis- en
voortgezet onderwijs
Persoonlijke aandacht
en begeleiding
peuterpakket wereldschool peuter

Peuteronderwijs in het buitenland

Jong geleerd is oud gedaan en een goed begin is het halve werk. Kinderen hebben de bijzondere gave een taal snel op te pakken. Waarom zou je daar niet al vroegtijdig van profiteren? Wanneer jouw kind op jonge leeftijd met de Nederlandse taal begint, zal hij of zij daar later zeker de vruchten van plukken. Maar waar moet je beginnen?

Met het online peuteronderwijs in het buitenland bieden wij je de handvatten aan om op een gestructureerde wijze aan de slag te gaan met de Nederlandse taal. Dit online lespakket biedt je diverse inzichten in de (taal)ontwikkeling van jouw kind en helpt je deze te stimuleren.

Wat biedt ons online peuterpakket?

Peuters leren vooral spelenderwijs, want jonge kinderen hebben een korte spanningsboog. Daarom is het peuterpakket* zeer divers en uitgebreid. Het pakket bestaat onder andere uit:

Jij als ouder bent vrij om te kiezen wanneer je met welke unit start. Daarnaast krijgen jullie een vaste docent aangewezen. Met peuteronderwijs in het buitenland bereid je je kind voor op de instroom naar groep 1. Er wordt gewerkt aan de woordenschat en het pakket werkt drempelverlagend om Nederlandse taal te spreken. Na het afronden van het pakket heeft jouw kind een basis voor een goede doorstroom naar groep 1.

*Let op: voor alle online lesprogramma’s is een laptop/PC met internetverbinding een vereiste. Wij raden aan om Google Chrome te gebruiken.
Peuterpakket Wereldschool peuter laptop leren

Waarom kiezen voor online peuteronderwijs in het buitenland?

Wil je dat jouw peuter ook de Nederlandse taal eigen maakt?
Schrijf jouw peuter vandaag nog in en volg peuteronderwijs op jullie moment via de Wereldschool.

Druk? Kies dan voor flexibel peuteronderwijs in het buitenland

Wij snappen dat je zelf waarschijnlijk ook druk bent en daardoor niet op elk moment van de dag tijd hebt om met je kleintje aan de slag te gaan. Met ons flexibele peuteronderwijs in het buitenland kun je zelf bepalen wanneer je met welke unit aan de slag gaat.

In het pakket zit voldoende materiaal en activiteiten om er ongeveer 1 uur per week mee bezig te zijn, voor een periode van anderhalf tot twee jaar. Benieuwd naar ervaringen met het peuterpakket? Lees hier het verhaal van de familie Westdijk.

Eenvoudig van peuter- naar basisonderwijs op afstand

Blijven jullie nog een tijdje in het buitenland? En heeft je kind het peuteronderwijs afgerond? Het lesprogramma in groep 1 in het basisonderwijs op afstand van Wereldschool is een mooie aansluiting op het peuteronderwijs.

Met basisonderwijs op afstand voorkomen je (taal)achterstanden van jouw kinderen. Jullie kind is namelijk al goed voorbereid én gewend aan het structureel volgen van Nederlandse les. Bij de overstap van het peuteronderwijs naar basisonderwijs, gaat jullie kind gewoon verder waar hij of zij gebleven is.

Kind aan het schrijven
Kies voor peuteronderwijs in het buitenland!

Meer weten? Vraag direct een gratis adviesgesprek aan. Tijdens onze maandelijkse voorlichtingsbijeenkomsten kom je meer te weten over onze lesprogramma’s, kennismaken met andere ouders en kun je vragen stellen over jouw situatie. Meer informatie over onze voorlichtingen vind je hier.

Meer informatie? Vraag het hier aan!
Peuterpakket Wereldschool peuter kleuren
Meer pakketten van de Wereldschool

Wij bieden het basisonderwijs aan vanaf groep 1 tot en met groep 8. We maken gebruik van officiële lesmethodes die de meeste scholen in Nederland ook gebruiken. Jouw kinderen maken bijvoorbeeld gewoon alle toetsen die ze anders op hun Nederlandse school hadden gemaakt, denk aan de Cito-toetsen. Op deze manier kun je altijd aantonen dat zij het Nederlandse onderwijs hebben onderhouden. Daarnaast word je begeleid door een docent op afstand.

Info basisonderwijs

Wij bieden het voortgezet onderwijs aan tot aan het staatsexamen vmbo-tl, havo of vwo. Uw kind zal zelfstandig aan de slag gaan en rechtstreeks begeleid worden door een vakdocent op afstand. Je hebt een coachende rol. Volgt uw kind alleen het vak Nederlands? Dan kan hij/zij uiteindelijk een certificaat vmbo-tl, havo of vwo behalen. Dit is vaak een vereiste voor een eventuele studie in Nederland.

Info voortgezet onderwijs

Voor kinderen die de taal niet of beperkt beheersen, hebben wij het NT2-pakket ontwikkeld: Nederlands voor beginners. Jouw kind zal via Skype les krijgen van een docent op afstand. Je spreekt samen met de docent af wanneer de Skypelessen plaatsvinden, dit kan bijvoorbeeld ook in de avond of in de weekenden.

Info NT2

Een programma in samenwerking met de internationale school. Het IB-diploma wordt geaccepteerd door universiteiten in meer dan honderd landen over de hele wereld. Een mooie start van een internationale carrière!

Info IB-programma

Probeer je eens om het volgende in te beelden: jouw ouders hebben de beslissing genomen om naar het buitenland te verhuizen. Het is voor jou de eerste keer en je spreekt de taal niet. Na een aantal weken is het tijd voor de eerste schooldag. Met het rugtasje op stap je de bus in, op naar school! Eenmaal aangekomen staat jouw nieuwe leerkracht al klaar om je te ontvangen. Ze geeft je een hand en stelt zich voor: “Bonjour, je suis Marieke.” Je suis wat? Je begrijpt er niets van!

Info telencursussen

De Wereldschool heeft nog veel meer te bieden. Wij kunnen jouw kinderen testen om het niveau te bepalen, je ondersteunen bij jouw zoektocht naar een geschikte school en ga zo maar door.

Meer over testen en advies

Reviews

Ervaringen van onze leerlingen en ouders

Wil je ook de Nederlandse taal bijhouden voor jouw peuter?

Schrijf je kind vandaag nog in en start op het gewenste moment met het peuteronderwijs van de Wereldschool