Afstandsonderwijs via de Wereldschool

Flexibele planning
Alle vakken in het basis- en
voortgezet onderwijs
Persoonlijke aandacht
en begeleiding

Bij de Wereldschool volgen leerlingen in meer dan 109 landen het Nederlands afstandsonderwijs. Dit is een vorm van thuisonderwijs waarbij zowel alle leerlingen als de betrokken ouders voldoende begeleiding krijgen van onze bevoegde docenten. Deze vorm van onderwijs wordt aangeboden aan leerlingen op afstand via een digitale leeromgeving. De Wereldschool biedt dit aan kinderen van 2 tot en met 18 jaar die (tijdelijk) in het buitenland verblijven. Ben je een expat, een emigrant, van plan om een (wereld)reis te maken, zendeling of ouder van een topsporter? Dan zijn je kinderen van harte welkom om onze lesprogramma’s op afstand te volgen! Dit kan overal ter wereld.

Online Nederlandse lessen volgen via beeldbellen?

De voordelen

Afstandsonderwijs tijdens je emigratie, reis, uitzending of sportcarrière biedt vele voordelen, zoals:

En nog veel meer! Wil je meer weten over de voordelen van afstandsonderwijs? Vraag dan een vrijblijvend adviesgesprek aan! Onze onderwijsadviseur helpt je graag bij het beantwoorden van al je onderwijsvraagstukken. De kwaliteit van ons onderwijs kun je teruglezen op onze website. Daar zijn de schoolresultaten, schoolgids en schoolplan terug te lezen.

Onze vakken

De Wereldschool is uniek in haar soort, want wij bieden vrijwel alle vakken aan in zowel het basis– als voortgezet onderwijs. Ook is er een speciaal aanbod voor peuters en kinderen die de Nederlandse taal niet (voldoende) beheersen:

Beweeg om meer te zien
Lesprogramma’s Peuters Basisonderwijs Voortgezet onderwijs
Peuterpakket x
BO Compleet x (vanaf groep 5)
VO Compleet x
Nederlands fysiek x x
Nederlands Online x x
Nederlands Online+ x x
Ontwikkelingsgebieden online x
Nederlands en Ontwikkelingsgebieden fysiek x
Rekenen fysiek en online x x
Begrijpend lezen fysiek en online x
Schrijven x
Aardrijkskunde fysiek en online x x
Geschiedenis fysiek en online x x
Natuur en techniek fysiek en online x
Tehatex x
Typecursus Online x
Engels x (vanaf gr. 7) x
Frans x
Duits x
Economie x
Wiskunde x
Biologie x
NaSk x
Natuurkunde x
Scheikunde x
IB-programma x
Nederlands voor beginners deel 1 t/m 3 x (vanaf 6 jaar)

Bij de online lessen is een internetverbinding een vereiste. Bij de offline lespakketten krijgen leerlingen lesmappen met lesinstructies en fysieke les- en werkboeken.  Hierdoor kunnen leerlingen, die zich  bijvoorbeeld in gebieden bevinden waar een slechte internetverbinding is, alsnog het onderwijs blijven volgen.

De Wereldschool maakt gebruik van reguliere schoolmethodes. Heb je vragen hierover? Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan.

Nederlands voor beginners

Voor kinderen die de Nederlandse taal niet of niet voldoende beheersen, bieden we het NT2-lespakket aan. Onze NT2-docenten begeleiden leerlingen via Skype om de Nederlandse taalbeheersing, zowel schriftelijk als mondeling, op het juiste niveau te krijgen.

Nederlands onderwijs in het buitenland. In meer dan 109 landen actief en meer dan 70 jaar ervaring!

Overige diensten afstandsonderwijs

Naast de vakken in het basis- en voortgezet onderwijs bieden we onderwijskundig advies, IB-Dutch, taaltrainingen, vertaalservices en niveautesten aan.

Jongen en vrouw samen leren

Meer weten over de Wereldschool?

Lees hier meer over onze onderwijsorganisatie. We organiseren regelmatig online voorlichtingen voor ouders die binnenkort naar het buitenland vertrekken, zich aan het oriënteren zijn of al in het buitenland wonen. Je bent van harte welkom! Ga naar onze voorlichtingspagina en selecteer de gewenste datum. Een persoonlijk intake gesprek is ook mogelijk. Neem contact met ons op voor een persoonlijk gesprek op ons hoofdkantoor of op afstand via beeldbellen.

Reviews

Ervaringen van onze leerlingen en ouders

Vraag een gratis adviesgesprek aan!

Nederlands leren Portugal