Hoe ga ik met meertaligheid om?

Samen met schrijfster Marinella Orioni organiseert de Wereldschool een webinar over meertaligheid. Want waar moet je als ouder allemaal aan denken wanneer je je kind meertalig opvoedt? Wat zijn de voordelen of misschien wel de nadelen van meertaligheid en hoe ga je hier mee om? De boeken van Marinella staan vol met praktische tips en zijn tevens uit eigen ervaring geschreven. Wij nemen u mee in de wereld van meertaligheid!

Tweede webinar meertaligheid!

Omdat er ontzettend veel aanmeldingen zijn binnengekomen, bieden wij een 2e webinar aan. Deze zal woensdag 24-01-2017 om 09:30 plaatsvinden.

Kortom: er zijn op dit moment twee momenten:

1. Donderdag 18 januari 19:00 Nederlandse tijd;
  2. Woensdag 24 januari 09:30 Nederlandse tijd.

Het webinar wordt opgenomen, u kan het dus op een later moment terugkijken. Het is natuurlijk wel aan te raden om bij het webinar aanwezig te zijn. Dé kans om uw vragen aan een professional te stellen.
Let op: u dient zich nog wel definitief aan te melden voor het webinar!

Definitieve aanmelding

Iedereen die zich heeft aangemeld voor dit webinar, dient dit nog definitief te bevestigen. Dit kan via de onderstaande linkjes. Heeft u zich nog niet aangemeld? Dan kan dit ook via de onderstaande linkjes.

Definitieve aanmelding donderdag 18 januari 19:00

Definitieve aanmelding woensdag 24 januari 09:30

Let op! Er zijn nog maximaal 10 plekken voor het webinar meertaligheid van woensdag 24 januari 2018 09:30 Nederlandse tijd.

Een webinar?

Een webinar is een live presentatie. De kracht van een webinar is de interactie. In de chat kunt u live vragen stellen. Wij proberen natuurlijk zoveel mogelijk vragen te beantwoorden.

Een korte uitleg:

• Via de bovenstaande linkjes kunt u de aanmelding bevestigen.
  • Na uw aanmelding ontvangt u per mail een uitleg en tevens een link.
  • De link is uw toegang tot het webinar, bewaar deze goed!
  • Tip: zet alles een kwartier van te voren klaar. Op het moment dat u op de link klinkt (join webinar), krijgt u het volgende te zien:

• Klik op GoTo openen. Er opent zich een paneel aan de linkerkant van uw scherm. Hier kunt uw vragen kwijt. Zie afbeeldingen onderstaand.

Marinella Orioni en haar boeken?

Marinella Orioni (1973) auteur van Het meertalige kind. Een eerste kennismaking (2017) en Meertalig opvoeden. Uw kind zal u dankbaar zijn (2015), Nederlandse van Italiaanse afkomst en moeder van twee drietalige kinderen, woont al jaren in Parijs en heeft een passie voor taal in het algemeen en voor meertaligheid in het bijzonder. Na het afronden van haar studie Nederlands werkte ze onder meer als docent Nederlands aan de Université Lille 3 en het Institut Néerlandais in Parijs. Tegenwoordig is ze naast het schrijven, actief met lezingen en workshops meertaligheid en interculturaliteit in binnen- en buitenland.

Marinella Orioni heeft inmiddels twee boeken over dit onderwerp geschreven: “Het meertalige kind, een eerste kennismaking” en “Meertalig opvoeden, “uw kind zal u dankbaar zijn.” De boeken zijn hier te bestellen.

Wij hebben er zin in, u hopelijk ook!

Vragen? Bel, mail of WhatsApp ons gerust of vul het contactformulier in.