Begrijpend Lezen Online en Online+

Vanaf nu biedt de Wereldschool begrijpend lezen ook online en online+ aan voor kinderen in groep 4 t/m 8! Dit online lespakket biedt dezelfde lesinhoud als het fysieke lespakket begrijpend lezen, maar is interactiever door de inzet van digitale mogelijkheden.

begrijpend lezen online

Waarom Begrijpend Lezen?

In het basisonderwijs kunnen leerlingen aan de slag om leesstrategieën aan te leren en te verbeteren, zodat ze met gemak alles kunnen lezen. Daarnaast komen ook het studerend lezen en de woordenschatontwikkeling aan bod gedurende de lessen, zodat de leerlingen ook begrijpen wat ze lezen. Daar heb je je hele leven profijt van! En niet alleen bij het Nederlands, maar ook voor het leren van een vreemde taal kunnen deze strategieën worden ingezet.

De resultaten van het vak begrijpend lezen zijn een goede voorspeller voor het succes van een leerling in het voortgezet onderwijs. Daarom vormen de resultaten een groot onderdeel van het schooladvies voor het voortgezet onderwijs. Daarnaast komt het vak begrijpend lezen ook terug in andere vakken. Denk bijvoorbeeld aan de verhaalsommen in het vak rekenen.

Voordelen ten opzichte van fysiek pakket

Bij het fysieke pakket van begrijpend lezen ontvang je verschillende materialen van de methode “Lezen in Beeld”. Daarnaast krijg je ook een lesmap toegestuurd waarin alle lessen en instructies zijn uitgewerkt voor de ouder en leerling. Dit maakt het pakket vrij zwaar om mee te sjouwen op reis of naar het buitenland. Daarom heeft het vak Begrijpend Lezen Online veel voordelen ten opzichte van het fysieke pakket:

Naast bovengenoemde voordelen kunnen ook de twee andere basisvakken, rekenen en schrijven, erbij worden gevolgd.

Informatie over Begrijpend Lezen in het buitenland?

Kun je ook niet wachten tot je kind hiermee aan de slag gaat? Of wil je meer informatie over de tarieven? Vraag dan direct informatie aan bij één van onze onderwijsadviseurs!  Kom in contact met de Wereldschool door het contactformulier in te vullen. Een medewerker van de Wereldschool zal dan zo spoedig mogelijk contact met je opnemen!

Reviews

Ervaringen van onze leerlingen en ouders