De Wereldschool laat kinderen springen!

IVIO Wereldschool laat kinderen springen!

De ontwikkeling van kinderen staat bij IVIO Wereldschool hoog in het vaandel, zowel op cognitief gebied als op andere vlakken. Uit meerdere onderzoeken blijkt dat beweging ook bijdraagt aan de ontwikkeling van kinderen. De Wereldschool stimuleert kinderen dan ook om te gaan bewegen, te gaan sporten bij een vereniging en in de buitenlucht te leren en ontdekken, waar dan ook ter wereld.

Op de BSO, trainings- en logeerlocatie van de JP van den Bent Stichting aan de Haaksbergerstraat te Enschede worden de kinderen en jongvolwassenen met een verstandelijke beperking ook uitgedaagd om te bewegen. De nieuw ingerichte tuin speelt hier op in. Een grote wens van de cliënten en begeleiders was een grote trampoline in deze tuin. Daar kon de Wereldschool natuurlijk geen nee tegen zeggen! Door de sponsoring van de Wereldschool kon de locatie deze trampoline aanschaffen. Dit om de kinderen en jongvolwassenen lekker te laten bewegen waarmee ze goed geholpen worden in hun motorische ontwikkeling.

Alle cliënten (en begeleiders) waren erg blij met deze sponsoring. Op de foto is collega Thaisa Fiering van IVIO Wereldschool en een aantal cliënten te zien.

Veel springplezier!