Kinderboekenweek oktober 2021: ‘Worden wat je wil!’

kinderboekenweek worden wat je wil Wereldschool leestips

En, wat wil jij later worden?‘ Een bekende vraag die regelmatig gesteld wordt aan leerlingen van middelbareschoolleeftijd. Echter, ook bij jonge kinderen is het kiezen of een voorkeur hebben voor een beroep iets waar ze zich graag mee bezig houden. Ieder kind droomt graag over wat hij of zij later wil worden. Het nieuwe thema van de Kinderboekenweek dit jaar luidt dan ook: Worden wat je wil.

Van 6 t/m 17 oktober lees en zie je alles voorbij komen over beroepen en dromen van later.

De leukste titels in de Online Bibliotheek

Onze onderwijskundige heeft een aantal leuke e-books op een rijtje gezet die te maken hebben met een beroep. Al onze leerlingen hebben gratis toegang tot de Online Bibliotheek (app) en kunnen hier kosteloos gebruik van maken*. Laat de (voor)leespret maar beginnen! (Onderstaande lijst staat ook in de publicatie in OnderwjsOnline)

Bekijk hieronder de boektitels per leeftijdscategorie:

4-6 jaar
De voorleesfiets – Marianne Busser, Ron Schröder
De voorleesboot – Marianne Busser, Ron Schröder
De voorleestrein – Marianne Busser, Ron Schröder
Ik weet wat ik worden wil – Erik van Os

Vanaf 7 jaar
Tim de kleine boswachter – Jan Paul Schutten, Tim Hogenbosch
Superheld – Trude de Jong
Een hele kunst… – Alex de Wolf, Arend van Dam

Vanaf 8 jaar
Mees Kees: Hoppa! – Mirjam Oldenhave
Het geheim van de vlogger – Wieke van Oordt
Iemand in het bijzonder – Arend van Dam
Minoes – Annie M.G. Schmidt
Brand Meester! – Lizzy van Pelt
Dromen van succes – Barbara Barend, Marlies van Cleeff

Vanaf 10 jaar
Brief voor de koning – Tonke Dragt

Heb je geen toegang tot de app?

Houd dan onze Facebook- en Instagrampagina in de gaten. Tijdens de Kinderboekenweek zullen er een aantal leuke posts voorbij komen die te maken hebben met een beroep. Kan jij al raden wat het is? Vergeet ons ook niet te volgen.

Bekijk Facebookpagina

Bekijk Instagrampagina

Kinderen voor Kinderen

Kinderen voor Kinderen heeft speciaal voor de Kinderboekenweek een leuk lied gepubliceerd op hun YouTube-kanaal. Deze staat online inclusief de songtekst.

Bekijk het hieronder:

Meer informatie over het Nederlands onderwijs in het buitenland?

Wil je ook gratis toegang tot de Online Bibliotheek, leuke lespakketten ontvangen en zoek je professionele begeleiding bij het leren of bijhouden van de Nederlandse taal van je kind? Vraag hier meer informatie aan.

*Je kunt je hiervoor twee keer per jaar aanmelden. Hierover ontvang je dan een mail.