De Wereldschool zoekt uw hulp!

Ervaringsdeskundigen gezocht!

Beste ouder en leerling,

Wij zijn op zoek naar ervaringen van de echte ervaringsdeskundigen: uzelf.

Omdat wij ouders in het voortraject beter van informatie willen voorzien, zijn we bezig met het verzamelen van ervaringen van zowel de leerling als de ouders. Dit omdat wij van mening zijn dat ouders het beste van elkaar kunnen leren. Wij kunnen ouders wel adviseren en informeren, maar iemand die daadwerkelijk de reis heeft gemaakt, is gemigreerd, in het buitenland heeft gezeten omwille zijn of haar sport of in het buitenland heeft gezeten als expat, weet natuurlijk als geen ander wat er allemaal bij een dergelijke onderneming komt kijken.

Wij vragen dan ook aan u hulp zodat we in de toekomst ouders beter kunnen informeren in het voortraject! Ouders zijn vaak heel benieuwd naar ervaringen van mensen die een dergelijke stap al hebben gezet. Naast de praktisch kant zal het veel ouders toch ook wat meer vertrouwen geven.

Wij zouden graag wat meer informatie willen over het volgende:

1. Het voortraject. Denk dan bijvoorbeeld aan:
  • Ervaringen met de leerplicht
  • Verhuizen, hoe heeft u dit gedaan, met een verhuisbedrijf, zelf?
  • Huisvesting
  • Voorbereiding kinderen
  • Overige praktische zaken
  • Een niet te missen tip
  • Etc.
  1. Op locatie. Denk dan bijvoorbeeld aan:
  • Integratie
  • Het leren van een nieuwe taal
  • Omgaan met nieuwe gewoontes/een andere cultuur
  • Heimwee, hoe ging/gaat u ermee om?
  • Onderwijs via de Wereldschool
  1. Wanneer van toepassing, tips bij terugkomst. Denk dan aan:
  • Heeft u uw kinderen voorbereid op de terugkeer, op welke manier?
  • Hoe heeft u de terugkeer ervaren?
  • Hoe heeft u de reis/emigratie ervaren?
  1. Uw gouden tip!

Bovenstaande is een beetje een richting, natuurlijk kunt u hiervan afwijken of dit aanvullen. Wij hopen dat u bereidwillend bent uw ervaringen met ons en andere ouders te delen. Mocht dit zo zijn, dan kunt u dit aan ons laten weten via info@wereldschool.nl of via 0320-229927.

Alvast bedankt voor de genomen moeite, ook namens de ouders!

Bent u zelf benieuwd naar ervaringen van onze leerlingen en ouders? Bekijk dan de verhalen die we tot nu toe hebben verzameld. Klik hier om naar alle verhalen te gaan.

Volg ons ook op Facebook , Twitter en LinkedIn en blijf op de hoogte!