De Europa rondreis en We Sea Waste missie van de familie Kooijman

Wij zijn de familie Kooijman een gezin met 3 kinderen: Sofie (14), Roos (12) en Jord (10). Vanaf augustus 2018 gaan we een jaar op rondreis langs de kust van Europa met onze camper, mountainbikes en SUP-boards. ’s Morgens gaan we via de Wereldschool ons schoolwerk doen. Sofie zit in de 3e klas van de middelbare school, Roos de 2e en Jord in de brugklas. In onze volgende blog zullen we jullie vertellen hoe wij dit aanpakken. Na de schoolochtend zullen we andere leuke dingen doen zoals wandelen, fietsen, zwemmen, stand-up peddelen en de omgeving verkennen. En elke dag zullen we bezig zijn met onze We Sea Waste missie.

Hoe dragen wij een steentje bij met We Sea Waste?

We zijn verbaasd over het zwerfafval, de puinhoop die mensen laten liggen, en willen hier graag wat aan doen. Wist je dat een bananenschil pas verteerd is na 4 weken, een sap pakje na 5 jaar, een sigarettenpeuk na 10 jaar, een blikje na 50 jaar en plastic na 450 tot 1000 jaar?

Tijdens onze rondreis willen we samen met de kinderen zwerfafval in onze omgeving opruimen en mensen na laten denken over wat dit voor de aarde, de natuur, de dieren en de mensen betekent. Dit doen we door foto’s en filmpjes te maken en te delen via onze website en sociale media kanalen.

We starten onze rondreis door Europa in Nederland en reizen als eerste naar Scandinavië.  Daarna reizen we naar het zuiden via België, Frankrijk, Spanje en Portugal. Vanaf het meest zuidelijke puntje van Spanje zullen we reizen naar Italië en Griekenland. Tenslotte willen we via de landen aan de Adriatische Zee weer richting Nederland reizen. We zullen over onze rondreis bloggen en vloggen via de kanalen van de Wereldschool en we zijn ook te volgen op onze website en onze social kanalen. Zo kun je ons vinden op Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter.