Nederlands thuisonderwijs in het buitenland

Thuisonderwijs in het buitenland via de Wereldschool

Wanneer je naar het buitenland vertrekt voor werk of je maakt een (wereld)reis dan kun je je kinderen het Nederlands onderwijs laten volgen op afstand, zodat zij geen achterstand oplopen. Nederlands thuisonderwijs is voor deze situatie een goede optie. Thuisonderwijs wordt ook wel homeschooling genoemd. Je kind krijgt in de thuisomgeving les waarbij jij als ouder een coachende of begeleidende rol hebt. Het onderwijs bij de Wereldschool is een combinatie van thuis- en afstandsonderwijs voor kinderen die geëmigreerd of op (wereld)reis zijn.

Wat houdt ons onderwijs in?

Net als bij regulier onderwijs kunnen je kinderen bij de Wereldschool volledig onderwijs volgen, met de juiste vakken voor zijn of haar leerjaar. Tevens biedt ons onderwijs de mogelijkheid om een vak naar keuze te nemen. Hierdoor kunnen jouw kinderen het lokale onderwijs in het buitenland combineren met een Nederlands vak. We bieden erkende lespakketten aan voor peuters, kinderen in het basisonderwijs (leeftijd 4 tot 12 jaar) en voortgezet onderwijs (leeftijd 12 tot 18 jaar). Voor meer informatie over onze prijzen, raadpleeg dan onze prijslijst.

De Wereldschool voorziet je graag van persoonlijk en deskundig advies. Aan de hand van jouw gezinssituatie adviseren onze onderwijsadviseurs over het juiste pakket dat perfect aansluit op het niveau van jouw kind. Neem een kijkje in ons overzicht met alle schoolprogramma’s voor kinderen in het buitenland.

Reviews

Ervaringen van onze leerlingen en ouders

Voordelen van thuis- en afstandsonderwijs

De combinatie van thuis- en afstandsonderwijs is essentieel voor het succesvol volgen van Nederlands onderwijs in het buitenland. De wisselwerking zorgt ervoor dat jij als ouder de schoolontwikkelingen van dichtbij meemaakt en je kind goed coacht bij het volgen van de nodige vakken. Thuisonderwijs in het buitenland brengt veel voordelen met zich mee, zoals:

Deze onderwijsvorm is ideaal voor gezinnen van expats die in het buitenland verblijven en eventueel willen terugkeren naar Nederland. Wij nemen graag alle tijd die nodig is om met jou alle mogelijkheden te bespreken.

Meer onderwijsmogelijkheden Wereldschool

Naast reguliere schoolprogramma’s bieden we ook pre-IB en IB-programma aan voor kinderen die op een internationale school zitten. Voor inhoudelijke informatie over dit pakket, neem dan contact op met onze adviseurs of bekijk de pagina over IB-Dutch programma.

NT2

Voor Nederlanders die al in het buitenland wonen en van wie de kinderen nauwelijks of geen Nederlands spreken, bieden we het NT2-programma aan. NT2 staat voor Nederlands als tweede taal. Met het NT2-programma via de Wereldschool voorkomen je kinderen een taalachterstand. Dit programma is geschikt voor leerlingen van 6 tot en met 18 jaar.

Kom met ons in contact!

Heb je interesse in een lespakket of wil je de mogelijkheden bespreken? We willen graag met je in gesprek gaan. Vul je gegevens in en onze adviseur zullen zo snel mogelijk contact met je opnemen.